fredag 1 januari 2010

VÄLKOMMEN 2010!

Nytt år och nya möjligheter. Eller precis samma som det/du alltid har varit. För egentligen är det inte någon större skillnad på i dag och i går, eller hur!

Ändå är det många som väljer att se ett nytt år och nu även ett nytt decennium som ett oskrivet blad som innebär nya möjligheter.
Jag tycker om att tänka i just termer av möjligheter. För i och med att ett nytt år/decennium infaller så känns det som om man har möjlighet att stänga dörrar som man inte vill gå igenom igen. Och även möjligheten att öppna nya och spännande dörrar. Jag vill fokusera på de nya möjligheterna

I år ska jag inte bara trampa på de breda och hårt trafikerade vägarna, utan jag ska i större utsträckning välja de mindre stigarna. Jag är inte säker på vart de leder alla gånger Men som man säger ,det är inte alltid målet som är det viktiga, utan själva resan i sig...

Jag har kommit till den slutsatsen att jag inte kan förlita mig på andra och på "gynnsamma omständigheter" när det gäller yrkesliv och karriär. Det spelar inte någon roll hur väl jag sköter mitt (mina, jag har ju två jobb - fritidspedagog och coach) då min personliga insats inte har någon betydelse utan allt styrs av yttre omständigheter som jag inte kan påverka.
Så nu tänker jag trampa upp min egen stig istället!
Lite läskigt och osäkert känns det, men samtidigt inser jag att jag inte har något annat alternativ om jag inte ska kvävas i en känsla av att aldrig få göra tillräckligt av det jag tycker om och brinner för.
Jag hoppas att jag får sällskap av er och att ni kanske rentav vill vandra med mig bitvis :-D!


Vad vill du att det nya året ska ge dig?
Vad kan du själv bidra med?



2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att få följa din vandring på nya stigar Ulrika!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. S o F - jag känner att jag har en vädligt spännande "resa" framför mig. Kram och god fortsättning till dig med

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...