tisdag 12 januari 2010

STÄNGT PGA. SJUKDOM

3 av 5 familjemedlemmar är hemma med onda halsar. 2 av 3 har streptokocker och 1 (jag) har STOOOORA halsmandlar, ont och är alldeles trött, yr och matt. Vi får väl se om jag toppar det hela med lite streptokocker också vad det lider...
Så det blir sängläge för mig och inte alls så mycket aktivitet här på bloggen.
Men fortsätt att anmäla er till "Rensa-i-röran Utmaningen", redogöra för era rensningar och lägg till er som Bloggföljare. Jag kommer att TA HAND OM ER allihop så småningom :-).
Uppdatering: 5 av 5 familjemedlemmar med halsont, 3 med streptokocker och 2 utan (för närvarande)...

Under tiden kan ni få fundera ut lite frågor till mig i egenskap av coach.


FRÅGA COACHEN!
Har du något du vill passa på att fråga? Det kan vara allmänt eller personligt och kan handla om allt ifrån självkänsla, stress, motivation eller något annat som du undrar över. Vill du ställa en fråga anonymt så går det också bra. Om du inte vill skriva in din fråga här så kan du mejla den till mig på ulrikagabriel@hotmail.com.
Jag återkommer när jag har piggat på mig lite (senare under dagen eller om några dagar - vi får se). Då hoppas jag att jag har fått några intressanta frågor att ta tag i.



13 kommentarer:

  1. Krya på dig vän!

    Kommer inte på någon fråga just nu...men filosofiska dagar kan vad som helst poppa upp ;) Ber att få återkomma då :) Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på Dig!
    Vila och ta hand om dig är nog bästa botemedlet just nu.

    Tackar för din underbara och inspirerande Blogg.
    Tackar alla er som Rensar i röran just nu och även inspirerar mig. Det är ju så underbart att få ordning och reda omkring sig. Så skönt när man gjort det några gånger. Allt blir så lätta när man börjar igen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vilken härlig blogg! Rensat i röran har jag/mina barn gjort hela livet hölla jag på att säga!;) Inte helt men nästan både i själen och även i hemmet. I hemmet började vi sommaren 2009..har gått långsamt..men förändringen syns.:)Denna vinter har vi fått ording på nästan alla skåp..återbruket har fåt många lass kan jag säga. Igår började jag med DAX att göra saker;)..Kyl/frys rensning och planen är att ge sig på spisen. Nu börjar det bli ett långt inlägg..men krya på er alla. Mågottkramar

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Mitt i alltihop är det ju ändå skönt att hela familjen är sjuka samtidigt, så det blir överstökat.

    SvaraRadera
  5. Är inne o kikar och ser att du är sjuk. Inte så kul förstås, men gör det bästa av det och vila och tänk inte på några måsten o borden.

    Försök att göra det så skönt o ombonat du kan!

    Anmaja

    SvaraRadera
  6. Krya på er! Hoppas att du får till en hel del vila trots sjuka barn!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej
    Packar ned en rad gardiner idag som lämnas vidare. Inte tack vare bloggen men väl intranät på gubbens jobb. Både spel och gardiner ryker. Så lite rensning här också..

    Hoppas du mår bättre snart och resten av huset med så klart.
    Här kör jag vitaminkick på hög nivå nu när skolan kört igång igen och alla bacciler frodas.

    Kram och har ingen bra fråga till dig tyvärr....

    SvaraRadera
  8. Aj då, det lät inget vidare. Jag hoppas ni får hjälp allihop så ni blir av med eländet. Jag antar att det är sådana baciller som kan bli hängande kvar i familjen och man får dras med flera halsflussar om det inte åtgärdas, men jag antar att ni redan är under kontroll! Krya på er!

    Från den förvirrade som nyss fått jobb på 50 % och ska försöka få koll på 14 förskoleavdelningar ... Idag har vi besökt fyra avdelningar, imorgon blir det ett nytt gäng. Så tips om hur man snabbt kommer tillrätta på ett nytt jobb vore kanske lämpligt för mig ...

    SvaraRadera
  9. Jag undrar hur man sätter gränser gentemot människor i ens närhet som tar alldeles för mycket energi av en? Svår fråga kanske :-)

    SvaraRadera
  10. Alla - Tack snälla underbara alla ni som visar er omtanke på ett sådant fint sätt. Det värmer ska ni veta. Som "tur" är, är vi alla lika hängiga här hemma och har lika stort behov av att vila och ta det lugnt, så det fungerar ganska bra trots allt.

    Ni som har frågor till mig, jag kommer att besvara dem i separata inlägg lite senare.
    Ta hand om er allihopa! Kram

    SvaraRadera
  11. Krya på dig och ta det lugnt.

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag undrar vilka tips du kan komma med gällande att tänka mindre på andra. Förut tänkte jag hela tiden på mig själv på det sättet att jag ville att andra skulle tycka om mig, hur jag rörde mig osv. Men nu har det förändrats och istället blivit att jag hela tiden är väldigt uppmärksam på vad andra gör, så j ag analyserar hela tiden situationen. Detta är väldigt jobbigt speciellt eftersom jag lätt blir upprörd när folk hela tiden avbryter varandra och tro mig, det gör de flesta.. det tänkte jag inte på förut men nu är det sådant jag ser direkt. Hoppas du kan komma med några tips och krya på dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...