måndag 11 januari 2010

HELT OTROLIGT FANTASTISKT...

... att det i nuläget är hela 64 (!) rensningssugna och inpirerande tjejer/damer/tanter/kvinnor (du får bestämma själv vad du vill bli kallad). Och då har vi bara hållt på i en vecka nu. Vi lär säker bli fler. Titta gärna igenom "rensningslistan" för att få inspiration av andras rensningar.

Den här veckans projekt för min del blir ett par pärmar med papper som behöver rensas. Det finns ju liksom ingen mening med att spara brev från dagis när barnene inte ens går på dagis längre... Ja, ni förstår nog vad jag menar.
Nu ska pärmarnas innehåll bli helt up to date.
Vad rensar du i veckan?

16 kommentarer:

  1. Hej!
    Måndag. Nya friska tag.
    Den här veckan ska jag rensa i mitt "linneskåp", dvs en garderob med gardiner och dukar som sparats i 20 år utifall att...det kan ju vara bra att ha :P
    Önskar dig en härlig dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hmm, är farbror Blå också en kvinna, eller är han inte med i rensningsprojektet?

    Dessutom vill jag nog vara lite petig och få mitt namn rättstavat med 3 o och 2 s. Till och med jag räknade fel på alla o:n, det var visst ett i trollet också. :-)

    Nu ska jag ut och njuta av solen och byta luft i lungorna. Tankarna kanske rensas på vägen ...

    SvaraRadera
  4. Har inte riktigt bestämt mig om det blir skafferiet eller en av garderoberna den här veckan. Kanske till och med både och om/när jag kommer igång! //Tiana

    SvaraRadera
  5. ska rensa imorgon, skrivbordet, ska ta före och efter bild:-)

    SvaraRadera
  6. Jag ska rensa diverse hyllor i vardagsrummet så att vi kan utnyttja dem på bästa sätt!

    Kram, J

    SvaraRadera
  7. Här blir veckans projekt dotterns rum!:)Detta innebär en ny garderob i hennes rum där saker ska in och rensas innan!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vendela - det behöver man göra med jämna mellanrum ja.

    Hemma hos bröderna Bus - tja, har du inte använt dem de senaste 20 åren så skulle jag gissa att du klarar dig uten ;-)...

    Skoogstrollet - ursäkta att jag stavade fel. Jag hade lite för bråttom när jag skulle lägga upp dig på listan, så jag tittade inte efter så noga att det blev rätt. Nu är det fixat. Farbror Blå är inte anmäld till utmaningen, han rensar bara "bus" på gatorna ;-)...

    Tiana - du har tid på dig att bestämma.

    Jaja - ska bli kul att få se.

    Johanna - du kommer att få det sååå fint.

    Grodmamman - det kommer säkert att bli jättefint. Lycka till med rensandet!

    SvaraRadera
  9. Den här veckan rensar jag byrån som står i hallen. Den har blivit en byrå som man har kastat i sådant som man inte vet var man ska göra sig av med saken. Nu ska det bli ändring på det.
    Ha en fin kväll!
    /Aurora

    SvaraRadera
  10. Mitt projekt blev klädkammaren.

    Nu börjar behovet av en tur till återvinningscentral och loppis bli ganska akut *skratt*

    SvaraRadera
  11. Jag ska döda en äcklig pappershög som växt sig stoooor i en byrå.

    SvaraRadera
  12. Tvättstugan! Kommer knappt in i den... Det finns ett skåp på väggen där som också ska röjas ur.

    SvaraRadera
  13. Jag kanske inte är "officiellt med" än, men jisses vad detta inspirerade mig! Satt på jobbet när jag skrev at jag ska rensa tvättstugan. Kom hem och det första jag gjorde vara att sätta på en maskin tvätt, plocka bort allt som hängde på krokarna i tvättstugan. Det som inte ska hänga där ligger nu i olika kassar beroende på vad jag ska göra med dem. Hade ju tänkt fota röran, men hann inte ens det i min iver. Det blir nog ingen middagssömn i soffan idag ;)

    SvaraRadera
  14. Tvättstugan fick sig en omgång idag.

    SvaraRadera
  15. Nu har källartrappen fått sig en omgång också.

    Börjar kännas lite smått pinsamt att publicera bilder eftersom det nog börjar bli riktigt tydligt hur rörigt vi har haft det.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...