torsdag 19 november 2009

MOTVALLSKÄRRING

En snabb rundtur bland lokala klädbutiker förevisar en jul- och nyårshelg proppfull med glitter och glamour. "Den lilla svarta" finns i precis hur många modeller som helst, den ena mer glamourös än den andra.
Jag gillar ju glitter och glamour egentligen. Jag gör gärna min vardag lite mer festlig om det går. I varje fall med jämna mellanrum.
Men nu när jag ser allt partystassar i butikerna så längtar jag efter raggsockor på julafton och mysdress till nyår.
Jag undrar vad det är som psykologisk ligger djupt där inne och får mig att vara en sådan "motvallskärring"?!?

Kanske är det samma symptom som visar sig då jag INTE tycker om nöjesparker. Jag blir olustig till mods av att befinna mig på en plats där väldigt många personer samtidigt ska ha jätteskoj - på beställning liksom. Jag sprider hellre ut det roliga i min vardag. Precis som jag hellre strör lite glitter över vardagen istället för att koncentrera allt till jul- och nyårshelgen.

Eller kanske har jag en allvarlig störning, trots allt ;-)...

3 kommentarer:

  1. Jag blir också anti när allt ska vara så förbenat perfekt och pussinussigt på beställning.
    Jul får det gärna bli, men med måtta! Jag tror att det lätt blir pannkaka av alltihopa när man vrider upp förväntningarna så otroligt.

    SvaraRadera
  2. Du... det är ju det som är det absolut bästa med julen. Glögg, ljus, julmusik, nötter och sen kura upp sig i soffan med raggsockorna, sippa på glöggen och kanske ta en chokladbit. Luta sig tillbaka på kvällen och njuta av lugnet och friden.
    Inga måsten, inga gäster - bara leeeediiiiiig.
    That is christmas!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...