lördag 14 november 2009

CLEAN UP OR DIE!

På grund av krassliga familjemedlemmar (inklusive mig själv) under några veckors tid, så har städningen här hemma fått stå tillbaka. Nu börjar krafterna så sakteliga återvända och det blir liksom nu under helgen som allt ska hinnas med; damsugning, skurning, tvättning etc.

Måste säga att det inte alls känns särskilt lockande (men jag VILL ju ha det fint ;-)...). När dessutom regnet öser ner därute och termometern visar på dryga tre plusgrader finns liksom inte så många andra alternativ än att kavla upp ärmarna och börja med städningen.

Jag har skrivit om tidigare att valet av förhållningssätt - att känna att man måste städa eller att välja att man VILL städa, kan vara ganska avgörande. Visst känner jag att jag VILL ha det fint hemma hos mig. Men jag förundras ändå över hur grejer liksom "smyger fram" i högar och vrår utan att jag lägger märket till det. Rätt vad det är, som idag en lördagmorgon känner jag nästan panik över att det är så j**la stökigt och eländigt. Det har ju inte blivit det över en natt precis, utan byggts upp successivt Men rätt var det är når det smärtgränsen och jag känner att jag knappt kan andas i panik över hur det ser ut. Morr, liksom. Ändå såg det ju nästan likadant ut i torsdagskväll och då hade jag inte alls samma "panikkänsla".
Men jag kavlar nu upp ärmarna och sätter igång (mannen också för de som är måna om jämlikheten). För vi vill ha det fint hemma hos oss!

Lite lättsammare måste jag ändå säga att det känns nu när vi har blivit bortbjudna på både lunch (hos svärföräldrarna) och kvällsmat (hos goda vänner). Det innebär att man i varje fall inte behöver laga mat och diska idag:-D!

Uppdatering. Vem som helst är nu välkommen hem till mig och spegla sig i min golvbrunn UNDER badkaret ;-)...


Hoppas att du får en härlig lördag, var du än är och vad du än gör!

3 kommentarer:

  1. Jag undrar vad du läste för ämnen under dina högskolestudier? Jag är själv intresserad av att läsa beteendevetenskap och skulle gärna vilja ha lite tips. Tack för en härlig och peppande blogg!

    SvaraRadera
  2. Städdagar behövs...Men bra om man samtidigt blir bortbjuden på middag. Kram och ha en skön skön lördagskväll.

    SvaraRadera
  3. Hanna - förutom grundkurserna i pedagogik (hade läst den kursen tidigare), sociologi coh psykologi så valde jag att läsa -folkhälsovetenskap, arbetslivspsykologi, socialpsykologi, personaljuridik samt pedagogiskt ledarskap. Alla kurser var jätteintressanta.
    Vad roligt att du tycker om min blogg. Tack för att du talar om det:-D!

    Marie - det är en skön kombination ja ;-). Kram tillbaka och ha det riktigt gott du med.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...