torsdag 8 oktober 2009

VÄLDIGT INSPIRERANDE FÖRELÄSNING...

... var jag på i går kväll. Det var Lennart Lindén och Morgan Alling som pratade om "Besvärliga människor" i regi av Fortbildarna: arbetsliv i förändring.
Det var en jättebra föreläsning om ett alltid lika aktuellt ämne. Jag menar besvärliga människor träffar man ju alltid på ;-).
Hur som helst var det väl egentligen inte något nytt och revolutionerande de bjöd på (betänk att jag har pluggat en del psykologi genom åren), men det var väldigt "snyggt förpackat". Jag gillar när föreläsare/lärare/författare kan presentera ett tidigare känt fenomen på ett nytt och lättbegripligt sätt. Så att ALLA kan förstå vad det handlar om. Det lyckades Lenart och Morgan med med glans. Otroligt inspirerande och inte minst underhållande!

Jag kommer att återkomma med inspiration och inlägg från deras föreläsning här på bloggen. För jag tror att de flesta av er någon gång har stött på en människa som ni skulle vilja kalla besvärlig;-). Vore det inte bra att ha lie verktyg för hur man kan hantera det på ett bra sätt?

Om du har möjlighet, så gå på deras härliga föreläsning!
Sedan måste jag tillägga att jag är VÄLDIGT FÖRTJUST i Morgan Alling. Ja inte så där kärt-förtjust utan mera så att jag skulle vilja ha honom sitta hemma hos mig i soffan. Alltid. Det skulle liksom öka trivselfaktorn ännu mer hemma hos mig.
Är det förresten någon som lyssnade på Morgans "Sommarprat" i P1 i somras? Jag missade det, men ska definitivt ta och lyssna på det. Det går att ladda ner HÄR. Morgan hade en väldigt trasslig och orolig uppväxt som han berättar om i sitt sommarprogram. Han berättade även under förelsäsningen bitvis om detta, men påtalade också att det är hans bakgrund som har format honom och gjort honom till den människa han är idag.

1 kommentar:

  1. Jaaa! Berätta!!! Jag vill ha, och behöver, verktyg!
    Jag lyssnade på hans Sommar och ja, jag förstår dig, jag skulle också kunna tänka mig att ha honom i min soffa! Gud vilken trevlig människa!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...