lördag 17 oktober 2009

I KVÄLL BLI DET FEST!!!

Barnen är "utleasade" och mannen och jag har bjudit hem en lagom samling nära, kära och likasinnade vänner.
Jag gillar fester med teman, med ursnygga och genomtänkta bordsdekorationer och där maträtterna är så avancerade att det inte går att uttala, än mindre stava till.
Om det hade varit före (Kristus, höll jag på att säga) barnen, så hade jag i varje fall minst en vecka i förväg, börjat planera, handla, matcha och städa. Som tur är har barnen gjort mig klokare!

För vem vill vara med på sin egen fest alldeles utmattad och sönderstressad? Inte jag. Här ska inte gästerna räkna med dukningskonster och avancerad matlagning. Här får de istället hoppas på trevligt umgänge och många glada skratt. För maten kan ju vara jättegod fastän den inte är avancerad. Och hur intresserade är mina vänner av om jag har nyskurade golv, nyputsade fönster och att alla kuddar är nypuffade och ljusstakarna färgmatchade?

Nej, jag kör mitt gamla hederliga PARTYTRICK = dämpad belysning, många ljus och välkomnstdrinkar. Då är det inte en kotte som varken bryr sig eller noterar eventuella dammråttor i hörnen.


Hoppas att ni får en lika trevlig lördag som jag hoppas på att få!


5 kommentarer:

  1. Ha en riiiiktigt nice kväll :))

    SvaraRadera
  2. Jag hade tjej middag igår , så jag vet vad du menar.
    Har ett knep:
    Man ska inte ha några klockor framme.
    Och inte byta rum...då försvinner positiv energi.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Himla bra tips! :) Tack!

    Ha det kuuuuuuuuuul!!

    SvaraRadera
  4. Me - :-D!

    Fokus mot framtiden - det hade jag ju;-)...

    Barbabitch - bra knep! Fast vi tittade nog inte på klockan förrän hon var efter ett på natten, och det är ju ett bra tecken.

    S o F - oh yes!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...