fredag 5 juni 2009

DET KOM EN ÄNGEL TILL MIG...

Den här underbart söta skyddsängeln kom med posten i går - 5 cm hög, i böjd metalltråd (osäker på vilken metall) och med ett varmt och mjukt filthjärta i mitten. Så underbart söt!
Ängeln skickades av härliga Margareta, en trogen bloggläsare som ville visa lite uppskattning och omtanke. Det värmer i mitt hjärta!!!

Tänk vad mycket en "liten" gest kan göra, en klapp på axeln, ett vänligt ord, några välmenade rader, ett vykort eller som i det här fallet en vacker ängel i brevlådan.
Extra roligt blir det så klar eftersom jag har en liten förkärlek för just änglar och amoriner - har en liten samling hemma...

Tack ännu en gång Margareta! Nu vakar vi över varandra, min skyddsängel och jag.

6 kommentarer:

  1. Ja det var en söt liten skyddsängel.
    Var rädd om dig,
    kram, Wi

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar handling! Visst blir man glad när någon visar en uppskattning och bryr sig. Önskar dig och din familj en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Men...så gullig och vilken fin handling av omtanke av M.

    Mysigt!

    Ha det gott Ulrica!

    SvaraRadera
  4. Wicke - visst är den söt. Tack och kram till dej!

    Åsa - Det blir man verkligen! Jag ösnkar dej och din familje en minst lika trevli helg:-)!

    Miss M - Eller hur!!!

    S o F - otroligt gulligt! Det är lätt att tänka tanken, men att sedan omsätta det i handling är stort. Allt gott till dig också!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med änglar - tycker jag också. Jobbar ju i en församling och där ska vi faktiskt ha en temahelg omkring änglar - en ängel vid din sida. Det är lite workshop och föredrag som handlar om änglar - kankse har du något tips om något som passar in där!
    Hör i så fall gärna av dig!
    Hälsn. Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...