lördag 13 juni 2009

BOKTIPS - "VARFÖR MÅR VI SÅ DÅLIGT NÄR VI HAR DET SÅ BRA" av Nisse Simonson

Den här boken får mina ALLRA VARMASTE REKOMMENDATIONER!!!!

Jag har skrivit lite om boken tidigare, och nu är den utläst.
Författaren Nisse Simonson är läkare med en otroligt kunskap och en fantastisk förmåga att målande beskriva varför vi har det som vi har det och varför vi beter oss som vi gör.
Jag har läst många böcker tidigare på området (hur vi fungerar, hjärnans fantastiska funktioner och vårt sökande efter och möjlighet till lycka). Den här boken summerar allt på ett otroligt bra sätt.
Boken är otroligt lättläst. Svåra områden såsom hjärnans neurologiska funktioner etc. skrivs på ett lättbegripligt sätt. Språket är lätt, ledig och inte minst humoristiskt. Ett antal gånger har mannen tittat undrande på mig då jag legat i sängen läst och skrattat högt då han har legat bredvid och pluggat Franska. Det är inte ofta man skrattar hjärtligt åt litteratur inom populärpsykologin.... Men det gör jag här. Många liknelser och inte minst exempel från Nisses egna liv ger hög igenkänningsfaktor.
Och inte minst all denna kunskap och alla dessa möjligheter som Nisse ändå förklarar att vi faktiskt har att finna VÅR lycka.

Det här är en bok som alla bör läsa - helt enkelt därför att man mår bra och blir så glad av den. Dessutom bör man köpa den till alla man tycker om. Så alla vänner som jag känner - nu vet ni vad ni har att vänta i födelsedagspresenter och julklappar den närmaste tiden;-)...

Kan inte tänka mig någon bättre semesterlitteratur för dig som saknar det!

3 kommentarer:

  1. Tack för boktips Ulrika, det kan man aldrig få för många utav.

    Hoppas du har det bra!?

    SvaraRadera
  2. Nu är jag officiellt med i din utmaning :0)

    SvaraRadera
  3. S o F - Vassego! Det är bra, hoppas du har det gott du med.

    Pain is just - Härligt!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...