fredag 10 april 2009

BOKTIPS - "VÅGA VARA DEN DU ÄR" AV MIA LEHNDAL

Den här boken tyckte jag om. Mycket!
Mia Lehndal arbetar som coach och inspiratör och har i många år själv arbetat med att finna sig själv.

Jag skulle vilja säga att det här är en bok som är bra att läsa om man inte tidigare har läst så många populärpsykologisk - eller "självhjälpsböcker". Det här är en utmärkt bok att börja läsa för att med den som redskap lära känna sig själv lite eller kanske till och med mycket bättre.
Mia Lehndal skriver lättsamt men ändå innerligt. Många kloka tankar och erfarenheter avlöser varandra utan att det blir vare sig tjatigt eller klämkäckt.

Andemeningen i boken är att du ska finna dig själv. Den du verkligen är. För först när du har gjort det så kan du utvecklas och nå nya mål - om det är det du vill.
Mia säger så här:
"Vänta inte tills du har tid eller blir rik
med att bli den du vill vara
och göra det du vill göra,
börja idag!"
Mitt råd till dig som vill läsa boken är att samtidigt som du köper eller lånar den, så införskaffa ett fint anteckningsblock att skriva i. Boken innehåller nämligen flera mycket bra uppgifter som bland annat innebär att du ska skriva brev till dig själv. Jag rekommenderar verkligen att man gör dessa uppgifter, de är riktig bra. Med hjälp av dem uppgifter och Mias guidning kan du lära dig mycket om dig själv.
Boken finns bland annat att beställa på Bokus för 152:-.

1 kommentar:

  1. Den låter intressant. Jag har inte sett den tidigare men kanske det skulle vara intressant att läsa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...