lördag 7 mars 2009

SUUUUUG EFTER GODIS...

... hade jag så att jag tvingade mannen att under pistolhot åka och handla åt mig (nu överdriver jag lite). Inte ofta egentligen som jag är sugen på på just smågodis, men det händer ibland.
Mannen kommer hem med en JÄTTEPÅSE. Jag får ett saligt leende i ansiktet och slår mig ner med påsen i soffan, för att upptäcka att det faktiskt knappast ens är gott.
Äter lite ändå, men blir jättesnabbt både mätt och äcklad.

Så här har det blivit sedan jag börjat med detox ett par gånger om året. Jag kan känna sug efter sött och onyttigt, men blir väldigt snabbt nöjd efter att ha ätit.
Det är som om "godismatsäcken" har krympt. Det blir bara tydligare och tydligare för varje gång jag har detoxat - mindre sug och fortare nöjd. Vågar knappt tänka på vad som händer om några år om jag forstätter att detoxa ett par gånger om året. Ska jag vara helt godisfri då! Hemska tanke!
Efter snaskandet så längtar jag istället till nästa detoxperiod - som inte kommer att infinna sig förrän efter semestern, i juli eller augusti.

Men jag kan ju så klart äta extra mycket frukt och grönt ändå! Eller?


2 kommentarer:

  1. Typ en gång i månaden har jag tokcraving på underbara Fizzle Bubbles ... När det slår till då kan man nästan göra vad som helst :-)
    Kram Märit

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag googlade lite och hittade din blogg, läste lite om din detox. Jag är själv inne på första dagen på min första detox just nu, så jag söker lite tips! Har du utvecklat din metod själv, eller följer du nån särskild? Har du några bra länkar till tips eller recept om detox? Jag har förberett mig ganska väl inför min detox, men mer tips och råd är alltid bra! Jag ser verkligen fram emot att inte känna för att äta så mycket sötsaker, samt den känslan du beskriver då man känner sig full av ny energi!
    Skriver lite om min detox på min blogg, kika gärna förbi! :)
    /Josefin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...