lördag 28 mars 2009

JAG FÖRUNDRAS VERKLIGEN...

... över att jag kan hoppa in i min bil, köra till affären och packa matvagnen full med precis det jag behöver och vill. Det är bara att välja och vraka på hyllorna. Visst, det är självklart att jag betalar för det jag handlar, men ändå. Förutom det som står på inköpslistan så kan jag även köpa annat som jag blir sugen på. Idag till exempel kände jag mig väldigt sugen på avokado, rökt lax och ingefära. Vet inte varför, och det ska troligtvis inte konsumeras vid ett och samma tillfälle. Hur som helst kan jag bara ta med mig det jag är sugen på hem.
Det är långt ifrån alla som bara kan välja och vraka som vi gör här hos oss.

Jag förundras över hur bra vi har det.

Sedan förundras jag över känslan jag får av mina ny skor.
Jag går en hel del, både på jobbet och som motionsform. Så jag behöver att par bra skor att gå i. Walkingkor trodde jag - joggingskor tyckte försäljaren på sportaffären.
Så ett par nya, ordenligt dämpade och supersköna joggingskor inköptes för ett par veckor sedan.
När jag snör på mig dem för att gå en promenix, så vill benen hellre springa. Eller jogga kanske jag ska säga. Det förundras jag över. För jag är ganska bekväm av mig, och jogging är inte direkt en naturlig motionsform för mig (även om jag brukar jogga under vår och sommarmånaderna för att det är bra konditionsträning).
Vad förundras du över?

2 kommentarer:

  1. Jag hade nästan likartade funderingar när jag körde idag två gånger till soptippan, tänk hur mycket man köper på sig för att slänga igen efter bara några år. Det var ingenting som kunde säljas men det var inte i sååå dåligt skick att det inte skulle finnas massvis med människor på jorden som skulle bli hur glada som helst om dom skulle få dessa grejer. Hälsningar / ela

    SvaraRadera
  2. MEd färg och ljus... - visst är det en galen värld vi lever i många gånger. Bra att reflektera över och att åtmonstone känna sig tacksam över hur priviligerade vi faktiskt är.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...