söndag 8 februari 2009

FÄÄÄÄÄÄRDIG!

Veckans röra är rensad! Vilken tur att jag valde ett projekt som inte var så omfattande med tanke på att jag blev sjuk...

Nu står jag i valet och kvalet om jag nästa vecka ska rensa vårt "eländes skåp" - ni vet ett sån't där allt ligger i oordning och VERKLIGEN väntar på att få sorteras och ställas i ordning.
Eller ska jag ta något mindre krävande kanske?
Jag får se. Återkommer med bild och beslut.

Ni rensar på duktigt allihopa. Jag är mäkta imponerad! Hoppas att inspirationen håller i sig. Annars får vi kanske ta till hot och lockelser ;-).
Vad sägs om att de som lyckats med sina rensningsprojekt i veckan får skicka allt utrensat per post till de som inte klarat av utmaningen?!?!?!?!?
Nej, kanske inte, va?

Jag har skrivit tidigare om att det är bra att tänka till på vad man gör av allt som liksom "blir över" efter rensningen. Karin har flera bra tips.
Har du några andra bra idéer, så berätta gärna för oss andra.

Fortsatt inspirerande utrensning önskar Ulrika!



5 kommentarer:

  1. För min del blev det inget stort projekt i veckan. Jag rensade ur handväskan eftersom jag köpt en ny, och jag rensade i filofaxen eftersom den gamla ramlade isär så jag var tvungen att köpa en ny sån också =)

    //Kerstin

    SvaraRadera
  2. Kerstin - det är just det som är så bra. Det behöver ju inte vara STOOOORA projekt för att det ska vara effektfullt. Skulle tro att det finns miljontals handväskor bara i Sverige som skulle må bra av att få rensas ur. Jag kan bidra med säkert 5 - 6 stycken ;-)...

    SvaraRadera
  3. Jag har nu rensat bland mina kameror och en mängd daterade fotoprylat på en hylla i hallen. Den stora lådan som vi ska skänka till vår lokala loppis börjar fyllas på ordentligt. Jag lägger dock ej ut någon bild i fortsättningen. En drömmare med öppna ögon är egentligen ingen bildblogg. Jag har ju två andra bildbloggar på andra teman. Hoppas jag inte blir petad från utmaningen för det. Den här veckan ger jag mig på det stora nedersta hyllaplanet i städskåpet i hallen.

    SvaraRadera
  4. Martin - självklart är det helt ok att vara med utan att lägga ut bilder. Det finns ju några som är med som inte skriver blogg över huvudtaget. Bra jobbat och fortsatt lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jag är också klar nu, med hallens garderob/skrubb. Nu kan gäster gå in där och hänga av sig kläderna på lediga krokar, det var ett tag sedan. Det är så skönt att gå förbi där nu och le lite nöjt, sådär...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...