söndag 18 januari 2009

NEDRÄKNING FÖR RENSNINGEN





















I morgon startar då den stora "Rensa i röran - utmaningen". Hittills är vi 23 stycken anmälda, vilket jag tycker är fantastiskt!!! Självklart går det bra att anmäla sig även under utmaningens gång. Det är bara att skriva ett inlägg, var som helst, och anmäla sitt intresse.
Här är en påminnelse om "reglerna":
  1. Vi bestämmer oss för ett ställe (skåp/garderob/hyllplan/rum/hörn/pennskrin etc.) per vecka som vi vill rensa. Vill man rensa mer är det självklart ok, men inget måste.
  2. Jag skapar ett inlägg/vecka här på min blogg där alla rensare skriver in veckan mission. När ni är färdigrensade skriver ni en kommentar om det.
  3. Lägg sedan ut "bildbevis" på din blogg. Hur det ska se ut bestämmer du. Det kan vara före - efter bilder, slutresultat eller det utrensade skräpet. It's up to you. Var gärna kreativ! Har du ingen blogg skriver du en kommentar om din rensning här hos mig.
  4. Då vi alla måste hjälpas åt att ta hand om vår miljö hoppas jag att vi alla gör allt vi kan för att sopsortera det vi vill göra oss av med.
  5. Recycling är kanon! Har du fina saker som du vill göra dig av med; kläder, böcker, inredningsprylar etc. kan du gärna lägga ut det på din blogg. Sälj, byt, skänk. Det är upp till var och en.

Bilderna ovan visar mina badrumsskåp. Det är DÄR jag tänker börja rensa. Jag vet att där finns ögonskuggor som jag köpt ett bra tag innan barnen föddes (den äldsta är 10 år snart), solkrämer som är två år gamla och en hel del andra produkter som aldrig någonsin mer kommer att användas av mig. De ska väck nu. Oj, oj, oj vad det kliar i fingrarna.

Det ska bli så roligt att titta in till er alla och se vad som rensas och hur fint ni får det.

Lycka till allesamman!


3 kommentarer:

  1. Jag har ju tjuvstartat sen en tid tillbaka, men det är ju ingen nackdel förståss:-)
    I dag rensade jag mitt badrum och slängde gamla flaskor och smink. Sen gick jag lös bland mina gardiner och dukar och fick en hel kartong som nu ska till en insamling.

    Att det ska vara så skönt att bli kvitt saker!
    Härligt!!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer också att följa rensningsutmaningen. Just badrumsskåpen och lådorna fick sig en rejäl omgång under julledigheten. Slängde en hel del gammalt skräp och gav bort en del.
    //Kerstin

    http://designk.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Jag vill oxå vara med! Nu börjar jag ju lite sent men tar förhoppningsvis igen badrumsskåpet.
    Kikar in i morgon för att starta med...ja, vaddå ;)
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...