tisdag 30 december 2008

SNART DETOX DAX!

Jag har dock beslutat mig för att skjuta på min startdag en dag framåt. Vi är bortbjudna på fredag, så då känns det bättre att börja på lördagen.

Mitt startdatum för årets första detox är alltså lördag 3 januari.

Fram till dess laddar jag skafferi, kylskåp och frys med bär, frukter och grönsaker, örter, nötter och mandel, bönor, qouinoa, ört-the, green chai, färskpressade juicer (köper färdigpressade), haloumi ost, chevré ost, honung och 10% grekisk yoghurt.

I 10 dagar ska jag njuta av min favoritfrukost: En tallrik med jordgubbar (tyvärr frysta nu under vintersäsongen) med en rejäl klick yoghurt. Över det strösslar jag hackad sötmandel och ringlar över lite honung. Mums....

Mer om detox kan du läsa på Aftonbladet.


En bra idé för dig som är intresserad av att haka på är att minska ner på kaffekonsumtionen om du är storkonsument. Under en detoxkur får du inte dricka kaffe alls. Blir det ett tvärt slut riskerar du rejäl huvudvärk. Själv dricker jag normalt 1 - 3 koppar kaffe om dagen, men minskar ner till 1 kopp nu.

5 kommentarer:

  1. Det blir vel en deilig start på det nye året..:-))
    Skikkelig Supert Nytt År til Deg&
    Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  2. Du börjar året med en liten inre rening ser jag.

    Tittar in och önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2009! Ser fram emot många intressanta blogginlägg.

    Nyårskram! :)

    SvaraRadera
  3. oranic-lizzi - ja det ska bli en jättehärlig start. Jga önskar dej ett alldeles fantastiskt 2009!
    Stor och varm kram!

    S o F - Japp, börjar på insidan och arbetar mig utåt ;-)... Tack vännen, jag önskar dej definitvt detsamma.
    Jättekramen kommer här ------> till dej!

    SvaraRadera
  4. Fråga: kan man köra detox på glass, jordnötter, öl och mer glass...?



    *håller tummarna*

    SvaraRadera
  5. DMH - självklart kan du göra det om du känner att du behöver rensa ur kroppen från vitaminer, mineraler och andra nyttigheter. Det gäller ju att hålla en bra balans ;-)...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...