onsdag 3 december 2008

EGOLOGISK ADVENTSKALENDER LUCKA 4


HUR VILL DU FIRA JUL?


Vad är viktigt för dig inför och under julen? Hur vill du att det ska vara? Avsätt lite tid och sätt dig ner och fundera. Skriv gärna ner dina tankar, det hjälper dig att få klarhet och struktur. Försök att se till att fokus verkligen hamnar på det som är viktigast att göra och uppleva. Finns det saker du hoppa över eller kanske delegera i år. Är ni många som firar jul tillsammans kanske du måste kompromissa om vissa saker. Kanske kan du förklara att du i år vill fira en jul som inte ställer så höga krav på dig eller omgivningen.
Personligen ÄLSKAR jag julen och julfirandet, och det jag aktar högst av allt är JULEFRIDEN, och den infinner sig inte i kombination med stress och måsten.

4 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker också om julen på grund av den ledighet och frid som förhoppningsvis skall infinna sig. Men det är med "friden" som med kärleken: något vi själva måste jobba för.

    För några år sedan gick jag på midnattsvaka - heter det så, på julaftonen? - i svenska kyrkan och det var så otroligt vackert och påminde mig om mina barndoms jular (jag är uppväxt i ett kristet hem) så jag har länge tänkt att göra om det.
    Men, jag lär få göra det på egen hand då barnens mor inte är så himla förtjust i "religiösa aktiviteter" - dock ser jag det mest som ett bra tillfälle att kontemplera och reflektera.

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer fullständigt! Gör det du tycker om och få den jul du vill ha!

    SvaraRadera
  3. Lite extra ledighet och lugn och ro och tid för ingenting. Det vill jag ha.

    SvaraRadera
  4. Samuel, Midnattsvaka är underbart. Spelar ingen roll var man står vad gäller religionen, tror jag, det är något magisk och andaktsfullt över det hela ändå.

    Julefrid till er alla tre, Samuel, Tezzan och Monica!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...