onsdag 26 november 2008

VI HAR SJUKSTUGA HÄR HEMMA

Det är snuva, feber, halsmandlar som tennisbollar, huvudvärk, hosta och en allmän känsla av elände. Nu är det inte bara jag själv som åstadkommer alla dessa symptom. Jag står för de enorma halsmandlarna och en lätt eländeskänsla. Två av mina tre barn står för övriga symptom. Det blir till att vara hemma och ta det lugnt. Försöker tänka EGOlogiskt här och vila så gott det går, läsa och bloggsurfa lite. Men, som kanske bekant är det inte helt lätt att vila när man har sjuka barn i närheten... Lyckas alltid att bli sjuk samtidigt som minst ett av barnen. Kan längta lite efter att få vara sjuk "ifred" för en gångs skull.


3 kommentarer:

  1. Usch vad trist att vara sjuk. Min dotter har varit hemma från dagis och kanonförkyld den här veckan. Imorgon är första dagen hon går igen, nu är hon mkt piggare :-)

    Tack för dina (som vanligt) mycket kloka och användbara råd :-) Har nog missat det där inlägget du tipsade om; ska leta upp det och läsa det :-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Kram och jag hoppas ni kryar på er snabbast möjligt!

    Usch, det är så himla tråkigt att vara sjuk. När man är frisk så tänker man inte på det, men så fort man blir sjuk uppskattar man hälsa.

    SvaraRadera
  3. Nej men aj då! Det lät inte så roligt. Hoppas att ni snart är friska och att ni får njuta av veckoslutet lite piggare.

    Kram Sus

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...