torsdag 22 augusti 2019

Testpar/familjer sökes till nytt hälsocoachningskoncept!


Jag har hälsocoachat i många år nu. I 95 % av fallen är det kvinnor jag har hjälp - både enskilt och i grupp. Och det har (och är) verkligen fantastiskt att få vara med på dessa resor.
Men en sak som har slagit mig är att kvinnorna ofta upplevt att de inte har fått de stöd de önskat på hemmaplan. De får snarare höra kommentarer som:
- Jaha är det dags nu igen (med ny diet, börja träna etc.)?!?!? Jaja, vi får väl se hur länge det håller den här gången.
Eller så har de upplevt att partnern inte har stöttat dem som de har önskat. Kanske har han suttit i soffan och "moffat" chips mitt framför ögonen på dem, som för att provocera.
Och kvinnorna har suckat och sagt att han behöver ju också ta hand om sig själv och sin hälsa

Jag kommer att fortsätta att erbjuda individuell coachning och coachning i grupp - Goda Matvanor:ändra ätbeteende med KBT. Men, jag har också en tanke på ett nytt koncept som jag vill testa under hösten. Just med tanke på att par som lever ihop (eller som har ett nära förhållande, vilket kan innefatta vänner, kollegor, släkt etc.) ska få hälsocoachning tillsammans för att kunna stötta varandra. Jag kallar konceptet för HälsoSamman - bättre hälsa tillsammans.
Varje individ jobbar med egna önskemål och en egen planering. Sedan stämmer man av med varandra på vilket sätt man bäst kan stötta, hjälpa och peppa varandra på vägen.
Det innebär att man kan ha helt olika mål. En person kanske önskar gå ner i vikt medan den andra vill kunna springa milen på en snabbare tid eller lägga om kosten.
Man bestämmer själv vad man vill uppnå och vilken nivå och intensitet som är lämplig. Att det ska vara hållbart och fungera i vardagen är viktigt.
Min förhoppning är att hela familjer, alltså även barnen ska kunna dra nytta av detta när föräldrarna får support av mig och stöttar varandra.

De områden vi främst kommer fokusera på är:
✔️Kosten
✔️Vardagsmotion/Träning
✔️Stress
✔️Sömn


Coachningen kommer att ske på distans via mejl, telefonsamtal/Skype.
Det jag nu inledningsvis söker är två par (gifta,sambos, vänner etc.) eller familjer som helt kostnadsfritt ska få testa detta. Start i september (datum ej satt).
Det jag önskar från er är att jag i sociala medier får dela med mig av hur det går för er.
Det är ni själva som bestämmer vad ni vill förbättra och uppnå med er hälsoresa.
Ni får uppgifter och övningar att göra varje vecka, samtalar med och peppar varandra samt får coachning av mig. Jag jobbar med Lösningsfokus, Motiverande samtal (MI-samtal) samt KBT. Ni får tips och kostråd av mig om/när det önskas, men det kommer inte att finnas ett speciellt program att följa då jag tycker det är viktigt att ni hittar ett sätt som passar just er.
Vill DU/NI vara med som testpar/testfamilj😃🙏🏻?
Skriv ett mejl och berätta lite om er och vad ni skulle vilja få hjälp med😊. Mejla till:
ulrikagabriel(snabela)gmail(punkt)com
Sista dag för att anmäla intresse är 25 augusti.
Tagga gärna någon som du tror är intresserad🙏🏻!
Tillsammans hjälps vi åt att skapa och sprida vardagshälsa 🤸‍♂️❤️.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...