måndag 16 mars 2015

Soy Bean Spaghetti och paprikasås med labneh och seaweedsnack



I dag finns det flera olika alternativ till den vanliga vetestinna pastan. För några år sedan var de glutenfria pastasorterna en sorg för både öga och smaklökar. Som veteallergiker lät jag helt enkelt bli att äta pasta. Det var inte gott.
Men idag finns det många spännande varianter som både är nyttigare än vanlig pasta och enligt mig också fantastiskt mycket godare.

Jag är ambassadör för Nutri-Nick och en av anledningarna till att jag uppskattar deras arbete och deras produkter är pastan. Den är verkligen to die for.
Pastan finns i fyra olika varianter och baser i alla är 92 % ekologiska bönor och resten vatten.
Du kan välja mellan:

  • Black Bean spagetti
  • Green Soy Bean Fettucine
  • Soy Bean Fettucine
  • Soy Bean Spaghetti
På bilden ovan har jag tillagat Soy Bean Spagetti och till den gjort en fantastiskt god och krämig sås på  grillad paprika (på burk från Kung Markatta) gul lök, vitlök, Labneh (ostbollar på fårmjölk - som en blandning av chevre- och fetaost) samt Nutri-Nicks Seaweed snack. Gott så det förslår och snabbt och enkelt att göra.

Paprikasås med Labneh och Seaweedsnack. (2 port)
En burk Grillad paprika från Kung Markatta
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
2 bollar Labneh 
½ dl vatten
salt och peppar

Gör så här:
Hacka löken. Häll ut den grillade paprikan med oljan i en stekpanna och värm. Häll ner löken när oljan blivit upphettad. Stek under omröring i några minuter. Lägg sedan ner Seaweedsnacksen och låt dem bli mjuka.
Häll upp i en skål och mixa samman med stavmixer. Mixa ner två bollar Labneh så att det blandas ordentligt. Späd ut med vattnet. Rör om ordentligt och smaka av med salt och peppar.

Servera såsen som ensamrätt till någon av Nutri-Nicks goda pastasorter eller lägg till någon proteinkälla. Jag valde att servera rätten med mina kikärtsbollar som jag hade en laddning av i frysen. Gott till är också kyckling eller frikadeller. 

Kolla in Nutri-Nicks sida och alla deras spännande och goda produkter!
Klicka HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...