tisdag 4 februari 2014

Boktips: Ät dig i balans av Maria Helander & Catherine Schück

I kväll ser jag fram emot att möta dessa sköna bönor, författarna till den alldeles underbara livsstils- och kokboken "Ät dig i balans: bästa maten för glädje och lust" - Maria Helander och Cathrine  Schück.
Det är releaseparty i Stockholm och vi ska få lyssna på föreläsning, smaka smoothies och godsaker.
Jag får återkomma om kvällens strapatser längre fram :-).

Boken har jag haft i min ägo i några veckor och det är verkligen en fantastisk bok, helt i min anda när det gäller val av både kost och livsstil.
Maria och Cathrine förespråkar en naturlig kost utan vetemjöl, socker, rött kött och mjölkprodukter. Inspirationen kommer från paleokosten och rawfood.

Förutom massor med spännande recept (som jag tänker laga mig igen) med oerhört vackra bilder så innehåller boken tips och konkreta råd på hur du kan hantera stress på bästa sätt och hur du med hjälp av rätt kost kan balansera dina hormoner för ett ökat välbefinnande på alla plan.

Framför boken på bilden ser du Hemtorkade tomater som det finns recept på i densamma. Lätt som en plätt att göra (även om det tar lite tid) och oerhört smakfullt.



Skär små tomater på hälften, lägg dem i form eller på plåt. Ringla över olivolja och strö flingsalt över. In i ugnen i 100 grader med ugnsluckan på glänt ca 2 timmar (jag hade drygt 3 timmar). Förvara gärna i olivoljan och kryddorna från pannan. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...