måndag 4 november 2013

DESERT ESSENCE HAR HÄRLIGA EKOLOGISKA HÅRPRODUKTER


Om det nu är någon som har missat det, så är jag en STOR fan av ekologiska produkter - både att äta och som i det här fallet att använda till rengöring, hår- och hudvård etc. Jag är dessutom en riktigt stor fan av kokos - även här både in- och utvärtes. När jag då hittar produkter som är både ekologiska och innehåller kokos, ja då är lyckan gjord.
Men, jag vill ju också självklart att det ska vara produkter som är bra och fungerar för att jag ska göra stora tummen upp. Med fungerar menar jag uppfylla mina förväntningar på smak, konsistens, rengöringsförmåga och resultat (beroende på vad det är för produkt, så klart).

Bodystore.com har man nu fått in en serie som heter Desert Essence, och jag har provat Desert Essencen Schampo Kokos, ett återfuktande schampo med jojobaolja, olivolja och kokosolja. Det doftar fantastiskt gott och ger ett lödder som gör det lätt tvätta rent håret och som är lätt att skölja ur. Faktum är att jag inte har haft något behov av att använda balsam efter detta schampo, något som i princip alltid är nödvändigt annars.
Håret blir lättkammat, blankt och doftar härligt. En klar ny favorit hos mig och definitivt tummen upp.

Jag har också provat Hair Defrizzer & Heat Protector Kokos som är en skyddande stylingprodukt som ger fukt och glans till håret samtidigt som det håller stråna på plats. Jag använder i princip alltid fön till mitt tjocka och självlockiga hår och handen på hjärtat, så är jag inte världsbäst med att använda skyddande styingprodukter. Men nu ska det bli ändring på det. Den här produkten var lätt att spraya och fördela över håret. Doften som kommer vid sprayningen är dels god doft av kokos och sedan något oidentifierbart, som inte doftar lika gott. Den sistnämnda doften är dock inget som uppfattas när sprayen sitter i håret.
Jag upplever att håret både blir blankare och att frisyren hålls bättre på plats tack vare sprayen.
Jag har även provat att använda den före plattången och det blir ett väldigt bra resultat.
Så det blir tummen upp även för denna produkt.

I serien Dessert Essence finns även andra produkter som jag ser fram emot att testa framöver. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...