onsdag 7 augusti 2013

SOMRIGT OCH VÄLSMAKANDE FRÅN BODYSTORE.COM

Sommar - goodiebox från Bodystore.com
Lycka är att få en låda full med härliga, somriga och till allra största delen ekologiska produkter från Bodystore.com (min "hovleverantör" när det gäller hälso- och friskvårdsprodukter) med posten som en sommarpresent. Ni skulle ha sett min min när jag plockade upp den ena godbiten efter varandra.
I lådan låg:

  • Vita Coco kokosvatten. Innehåller enbart färskt vatten från kokosnöt och är väldigt rik på antioxidanter och elektrolyter. Goda att dricka och suveräna törstsläckare en varm dag eller i samband med träning. Jag har provat på dessa förut och gillar dem.
  • Frystorkad banan och jordgubb från Wel-B. Det var en nyhet för mig och en riktigt välsmakande sådan. Helt utan tillsatser och med hjälp av frystorkning har smakerna bevarats suveränt bra och konsistensen blir nästan som "maräng". Jättegott! Dock tror jag inte att jag framöver köper denna påse för att snaska i mig rakt av, men kan tänka mig att det blir ett suveränt tillskott till en hemmagjord müsli, till desserter eller bakning.
  • COOLA sport spf 45. Wiiiihaaaa :-)!!!! Läste alldeles nyss om detta märke som tydligen gillas skarpt av Hollywoods solälskande innefolk. Jag använder ENBART ekologiska solskyddskrämer, så det var extra roligt att få prova denna. Normalt sett använder jag mig av Koko-Nat kokosolja som solskydd (motsvarar spf 15), men vid sol och bad längre stunder behöver jag komplettera med ett starkare solskydd. Har provat detta nu vid flera tillfällen och det är toppen! Lätt att smörja in och med en lätt och naturlig doft. Den håller för bad i upp till 40 minuter och är helt fri från parabener, innehåller massor med näringsämnen samt ett brett spektrum av UVA/UVB-skydd. Gillas skarpt och kommer att inhandlas mer av framöver.
  • Beet-it Sport. Koncentrerad rödbetsjuice som ska intas före träning. Rödbetor (juice) innehåller stora mängder av kostnitrat, vilket ökar prestationsförmågan. Används framgångsrikt av elitmotionärer inom flera olika idrottsgrenar. Har inte provat denna själv ännu.
  • Get Raw organic bars. Gott, gott, gott. Perfekt att ha med sig i handväskan när hungern/suget sätter in eller till kaffet som ett hälsosammare fikabröd. Jag fick här testa mumsiga Liquoriceboom och Berry Bost. Yummi.
  • Superfruit Raw Food Bar. Raw och eko och en kombination av kakao och kokos - kan liksom inte bli fel.
  • Raw Bite i smakerna Vanilla Berries och Spicy Lime. Lika smarriga dessa två. 
Riktigt nöjd och glad blev jag alltså över innehållet. Hoppas du hittar något du blir nyfiken på också. Jag rekommenderar varmt Bodystore.com - det har allt du kan tänka/önska dig inom hälsa och friskvård till marknadens lägsta priser och med blixtsnabba leveranser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...