lördag 22 december 2012

SUPERGREENS FRÅN HELHETSHÄLSA

SuperGreens och ananasjuice

Att jag gillar grönt är ingen hemlighet - och då menar jag både som färg och till föda. Därför känns det extra roligt att jag numer kan titulera mig ambassadör för Helhetshälsa.
Helhetshälsa är ett svensk företag med säte i Borghamn i Östergötland. Idéen är att tillverka vegetabiliska kosttillskott utan onödiga tillsatser - marknadens renaste. De framställer och förädlar sina produkter efter egna recept. Deras tillskott passar alla, inte minst vegetarianer och veganer. Rena och säkra produkter är en självklarhet för Helhetshälsa.
Som deras ambassadör kommer jag att med jämna mellanrum testa deras produkter och skriva om mina erfarenheter av dem.

Först ut är Helhetshälsas SuperGreens. Det är ett riktigt kraftpulver som innehåller en blandning av växter, fibrer och mjölksyrabakterier. Det innehåller bland annat: Korn-, Alfalfa-, Havre- och Vetegräs, Chlorella, Sojagroddar, Spirulina, Brännässla, Broccoli, Acerolabär, Rödbeta, mjölksyrakultur och en massa andra nyttigheter (se hela innehållsförteckningen HÄR).
Det här är ett näringspulver som är fullproppat med nyttigheter, som du förstår. Meningen är att du ska blanda det i vatten, juice eller smoothies. Helst ska de intas 20 - 30 minuter innan måltid för att kroppen på bästa möjliga sätt ska kunna tillgodogöra sig alla näringsämnen.

Det som slår mig direkt första gången jag provar SuperGreens är att 1. Det doftar riktigt gott. 2. Det smakar betydligt bättre än andra liknande gröna kosttillskott jag provat tidigare. Det blir gärna en smak av "hö" även om man blandar med juice. Jag provade vid första tillfället att blanda de 3 tsk som rekommenderas med Ananasjuice. Det smakade riktigt bra, konstaterade jag lite förvånat.
Min frukostfavorit är att blanda till en Green Smoothie. Här passar det också utmärkt att spä på med ännu mer nyttigheter genom att tillsätta SuperGreens. Det blandar sig oerhört bra med grönsakerna och frukterna/bären som mixats ihop. Att på det sättet även få med de nyttiga mjölksyrabakterier är kanon för magen.




2 kommentarer:

  1. Verkar vara ett bra alternativ när man inte kan äta de olika ingredienserna.

    SvaraRadera
  2. Bra som en extra energiboost i perioder när man både vill rensa ur och bygga upp kropp och immunförsvar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...