måndag 5 november 2012

DREAMERS & DOERS - en härligt inspirerande eftermiddag

Jag hade turen att vinna en fribiljett till 4goods evenemang Dreamers & Doers den 24 oktober. Jag tog med min vän och kollega Josefi Dahlberg och åkte till Stockholm på en heldag. En sån där skön dag när vädret var höstigt härligt och livet kändes på topp.

Genom Facebook bad jag om tips på en bra restaurang - gärna vegetarisk och/eller rawfood i närheten av Södermalm (Mariatorget). Många olika tips fick jag, men flera förslog Hermans. Vi beslöt oss för att undersöka om det kunde vara något som föll oss i smaken, och det gjorde det verkligen!
Redan utanför entrén förstod vi att vi hade hamnat rätt när vi möttes av dessa skyltar:



Josefi är redo för lunch

ÄNNU BÄTTRE  blev det när vi gick ner för trappan på Fjällgatan 23 b och och hittad den fantastiska veganska buffén som stod uppdukad och väntade på oss. Det var som att komma till himmelriket och lite till. Nu är jag tyvärr inte bosatt i Stockholm, utan Västerås, så det kommer inte att bli lunchbesök på Hermans varje vecka, men jag kommer definitivt ta tillfället i akt vid de tillfällen jag är i Stockholm på jobb eller nöjesresa.
Gudomligt god vegansk buffé

Mätt och belåten


Vi avnjöt som sagt en smak- och njutningsfull lunch innan vi fortsatte vår må-bra dag med att ta en skön promenad över Södermalm med riktning mot Mariatorget där 4good hade ordnat eftermiddagens feel-good stund på mysiga Rival.
4good är ett nätverk med över 16.000 medlemmar där andemeningen är att sprida inspiration energi och en massa solsken. Det ordnas helkvällar och eftermiddagsmingel flera gånger om året i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Denna gång var temat personer som gjort verklighet av sina drömmar. Vi fick lyssna på Denise Rudberg (författare) , Renée Voltaire (mat- och hälsoentreprenör), Jennie Liljefors (yogainstruktör), Per Lange (coach/föreäsare), Marina Hansson (Åre chokladfabrik), Kristina Lindhe (Lexington), Douglas Roos (entreprenör och coach) och Jacqueline Kothbauer (sociala mediastrateg).
Det var många intressanta och personliga historier som vi fick lyssna på. Det som var återkommande var att se till att omge sig med personer som tror på en och att inte snöa in på de motgångar som man stöter på, utan snarare se dem som en sporre att försöka ännu mer och ännu bättre.

Denise Rudberg
Jacqueline Kothbaure












Så här roligt hade jag stundtals (bild lånad av 4good)
Eftermiddagen avslutades med underbart härlig Per Lange som fick oss att skratta hejdlöst. Ja, ni ser själva på bilden ;-).
Ja, det var en härlig dag som gav massor med energi, skratt, trevliga möten och nya tankar och möjligheter. Så glad och tacksam över att jag vann denna upplevelse. Det kommer garanterat att bli fler besök på 4goods evenemang framöver,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...