torsdag 16 februari 2012

DITT AUTENTISKA JAG

DU finns här på jorden - här och nu.
Kanske för första och enda gången, kanske i en av flera gången, beroende på din tro.
Oavsett om du tror att det här är enda gången du får vandra på  jorden eller om du har haft och får fler tillfällen så är just här och nu unikt och speciellt.
DU är UNIK.
DU är SPECIELL.
Du får ingen repris på här och nu. Det är once in this lifetime.

Stå med båda fötterna stadigt på jorden och känn efter.
Vem är jag?
Hur ser mitt verkliga, sanna och autentiska jag ut?

Vet du inte? Då känner du inte efter tillräckligt. Kanske vågar du inte fråga? Kanske vågar du inte lyssna?
Du kan behöva fråga många gånger och du kan få olika svar beroende på när du frågar.
När du börjar hittat till ditt autentiska jag är då du kan börja leva ditt liv på riktigt - på ditt sätt.
Livet är en process, en resa och inget är bestående. Inte dina tankar, inte dina känslor. Men någonstans där inne finns en kärna, en känsla och en tro på dig själv. En unikhet som är DU.
Du behöver aldrig be om ursäkt eller stå till svars för den.
Du behöver inte jämföra dig med andra.
Det går inte.

Om du inte har hittat ditt autentiska jag. LETA!
Känn dig inte missmodig för att du inte hittar den på en gång. Det kan vara svårt. Men det är absolut värt ansträngningen för så mycket i livet kommer att bli lättare och mer självklart när du börjar känna konturerna av ditt autentiska jag. Och var uppmärksam för det vill utvecklas, upptäcka och förändras.

Det är som det ska vara.
DU är som du ska vara.

2 kommentarer:

  1. Jag kan säga så här .... jag letar och har väl börjat skönja någon kontur.... Fina ord ! Kram och ha en skön dag.

    SvaraRadera
  2. Marie-Lousie - Fint att höra att du letar och att du också börjar se konturerna. Det är en spännande resa och ständigt pågående. Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...