måndag 23 januari 2012

RENSA I RÖRAN - TIONDE VECKAN

Jag fortsätter enträget att rensa på. Nu är vi inne  på den tionde veckan, och jag vet att det är ett helt gäng som fortsätter att rensa tillsammans med mig.
Med en förestående flytt om mindre än två månader känns det extra skönt att rensa bort sådant som vi faktiskt inte behöver släpa med oss.
Vi downsizar  dels därför att vi flyttar till några kvadratmeter mindre (samma antal rum), men också för att vi faktiskt har mer saker än vad vi behöver. Jag tror att fler kan känna igen sig i just det sistnämnda ;-).
Barnen växer upp och leker inte längre med de leksaker som var populära tidigare, så alla skrymmande lådor med Duplo, briojärnväg, bilbanor osv. har vi gjort oss av med.

Det är så skönt att bli av med (slänga, sälja, ge bort) sådant som inte längre behövs. Det är som att alla ägodelar upptar ett visst mått av energi och när de försvinner så blir det mer plats för ny energi.
Målet är att ta med endast sådant som behövs och som är omtyckt. Får se hur vi lyckas med det....

Förra veckan rensade jag i en skåp i en bokhylla, och det som inte fick "stanna kvar" var det du ser på bilden nedan.


Den kommande veckan ger jag mig på lådorna i hyllan samt garnkorgarna som står under - det riskerar att bli en enda "härva" ;-).

Vad rensar du den kommande veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...