lördag 29 oktober 2011

JAG HAR LYSSNAT PÅ: Någonstans inom oss av Kajsa Ingemarsson

Det här var en fantastisk bok att lyssna på, Kajsa Ingemarssons "Någonstans inom oss". En sån där bok som man längtar till hela tiden. En bok så fick åtminstone mig att tänka mycket på de människor jag har runt omkring mig och som jag älskar.

Boken handlar om en ung kvinna som tar sitt liv.
Sedan får vi följa hennes liv som "ängel" - i närheten av mannen hon älskar, men som hon inte längre kan nå.
Hon ångrar sig bittert och skulle göra vad som helst för att komma tillbaka till livet, men det gå inte.

När jag lyssnade på boken blev det så tydligt (återigen) att vi tar så mycket förgivet i livet och att det inte är fel att uppmärksamma både det och dem som man uppskattar - medan man kan.
Jag rekommenderar boken å det varmaste. En annorlunda och gripande läs(lyssna)upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...