lördag 18 juni 2011

GÅ NER I VIKT MED DISTANSKURSEN "TÄNK DIG SMAL"


Just nu pågår min första distanskurs i viktminskning - "Tänk dig smal". Det är en bloggbaserad kurs med KBT-inriktning där deltagarna har tillgång till en gemensam blogg där övningar/uppgifter publiceras samt en sida på Facebook för dem som är intresserade. Deltagarna har också tillgång till personlig coachning av mig per telefon 30 minuter varje vecka eller mejlkontakt om de föredrar det.

Det här är en fantastisk metod som jag har arbetat med tidigare, men då enskilt med kunder. Det nya är att jag har den i gruppform med en blogg som plattorm. Det positiva med det är att de som deltager kan vara anonyma om de vill och ända dela med sig av sina tankar och erfarenheter, peppa varandra, be om råd etc.

Att gå ner i vikt handlar väldigt lite om dina kunskaper om mat, utan istället väldigt mycket om dina tankar och ditt beteende kring mat och ätande. Det är därför KBT är ett sådant fantastisk redskap i sådana här sammanhang. I "Tänk dig smal" får du lära dig hur du ska förändra dina tankar och vanor så att du kan gå ner i vikt en gång för alla och behålla din nya vikt.

Under kursen får du bland mycket annat lära dig:
  • Att planera ditt ätande.
  • Att äta med mindfulness.
  • Lära dig att hantera dina Saboterande tankar.
  • Lära dig att hantera "misslyckanden".
  • Skapa tid och energi.
  • Lär dig skillnad mellan hunger, önskningar och begär.

En ny kurs kommer "Tänk dig smal" kommer att starta 15 augusti. Det finns plats för 10 deltagare och det går bra att anmäla sig redan nu. Så här kommer höstens kurs att gå till.

  • Kursen pågår i 12 veckor ( 15 augusti - 6 november)
  • Gemensam blogg öppen enbart för deltagarna där du kan välja att vara anonym.
  • Facebooksida för de som är intresserade (inget måste).
  • 30 minuters privat telefoncoachning varannan vecka, alternativt coachning per mejl.
  • Kostnad 1595:-, betalas senast 8/8 - (200:- rabatt för bloggföljare)
Så här säger några av kursdeltagarna som går kursen nu:

"Den här resan blir bara mer och mer spännande! Jag har lärt mej mkt om mej själv och har så smått börjat förstå varför jag inte har nått ända fram tidigare. Att saboterande tankar kunde ställa till det så mkt var jag inte överhuvudtaget medveten om, en riktig aha-upplevelse. Inte heller att dagligen upprepade peptalk kunde stötta så mkt :-)"

"Nu fattar jag varför jag aldrig har lyckats med att gå ner i vikt tidigare. Då har jag liksom hela tiden förstört för mig själv. Jag var jättebra på att misslyckas. När känns inte det möjligt längre."

Jag är så jävla stolt över mig själv! Det är inte lätt, men jag förstår och känner hur viktigt det är att lära sig det här. Livsviktigt för mig. Så glad och tacksam över att jag fick möjlighet att vara med här."

Om du vill vara säker på att få en plats, så boka redan nu genom att mejla till: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se
De kunskaperna du får i den här kursen har du inte bara användning av när det gäller att gå ner i vikt, utan du kommer att kunna hantera många andra situationer i livet på ett bättre sätt genom det du lär dig. En mycket god investering med andra ord.


3 kommentarer:

  1. Det är ju helt jävla sjukt att du har mage till att lura av människor så mycket pengar på dina jävla hokuspokuskurser. 1595:- för att få någon jävla kvacksalvare att få en att tänka sig smal. Du borde fan sättas i fängelse för bedrägeri.

    SvaraRadera
  2. NGR - Att kursen heter "Tänk" dig smal beror på att den baseras på KBT (Kognitiv Beteendeterapi), vilket innebär att man lär sig att handla annorlunda genom att tänka annorlunda. En terapiform som är mycket framgångsrik inom många områden, inte minst viktminskning. I dag handlar övervikt sällan om att vi inte vet vad vi bör och inte bör äta, utan snarare att vi inte "klarar av" att göra det som vi vet vi borde. Då är KBT en mycket bra metod.
    Visst kan det låta dyrt med 1595:-, men då ingår 3 timmars enskild coachning, administration av blogg och skrivandet av ett 50 tal inlägg, adminsitration av FB-sida samt svara på bloggkommentarer, FB-kommentarer samt mejl. Det blir inte så mycket i timmen då. Om du dessutom drar bort moms, skatt samt sociala avgifter då är det definitivt inte mycket som hamnar i min plånbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har böjat att tänka på att ja är smal

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...