torsdag 9 december 2010

DAGENS FÖRELÄSNINGAR

Idag har jag haft en härlig dag med hela två inbokade föreläsningar. På förmiddagen åkte jag till Surahammar där jag pratade för en grupp arbetssökande på Communicare (tyvärr fungerar inte hemsidan i nuläget). Communicare jobbar med grupper av arbetssökande som har olika förutsättningar. De får individuell coachning av jobbcoacher och lyssnar på föreläsningar som var fallet idag. Meningen är att så snart som möjligt hitta arbete eller praktikplats till de arbetssökande. I nuläget är det svårt att hitta praktikplatser i Surahammar med omnejd, så om du har tips på möjliga arbetsplatser som kan erbjuda praktik, kontakta gärna Lotta på Communicare, 0220 - 31069.
Dagens föreläsning gick under namnet "Livskraft" och meningen var att åhörarna ska stärka sin självkänsla, kliva ur en eventuell offerroll och utnyttja sitt handlingsutrymme.

På eftermiddagen var det dags för en Inspirationsföreläsning på ICA Butiksadministration i Västerås. I underbart fina lokaler mötte mig ett härligt gäng tjejer och killar som arbetar med ICA's redovisning. Vi startade i en kylslagen lokal, men när vi var klara hade vi "ångat upp oss" rejält. En härlig avslutning på en härligt aktiv och inspirerande dag, även för mig.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt du verkar ha haft det idag! Jag blir så glad för din skull!

    Ha en skön fredag och underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Kärvegård Konusult - Tack härliga du!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...