fredag 27 augusti 2010

VÄLKOMMEN!

Jag blir såååå glad varenda gång jag får en ny bloggföljare! Och tänk, nu är ni hela 173 stycken. Helt otroligt!
Senast att ansluta sig är "Livet innan liten". Så här ser hennes presentation ut: "Jag får frågan om varför jag bloggar om barnlöshet och livet. Svaret på den frågan är hur enkel som helst att besvara. Därför att det är viktigt!! Viktigt för andra som genomgår samma resa, som ska börja samma resa, som är inne på sin kanske tredje, fjärde, femte resa, som sörjer att inte kunna ge sin make ett barn eller sina föräldrar ett barnbarn. Men också för att det är viktigt för mig, viktigt som en form av terapi för att själv lättare förstå vad det är jag känner och vi går igenom. Det är inte alltid så lätt att prata om när man är mitt uppe i det, men det är då ett sätt att göra nära och kära delaktiga och på det sättet få stödet utan att behöva använda rösten för att uttrycka i ord. Utan andra bloggar hade jag blivit tokig för länge sen!! Jag tillbringar oändligt mycket av min lediga tid framför datorn för att söka på symptom och känslor, det gör att jag känner mig mindre ensam och lättare kan förbereda mig på vad som kanske väntar. Det är VIKTIGT!! Med sex misslyckade försök i ryggen samlar vi mod och kraft och inleder vårat sjunde och förhoppningsvis lyckade försök."
Som ni förstår är det en mycket personlig och viktig blogg. Men där går också att läsa om allt annat som händer i livet och som är av intresse.
Jag är jätteglad att ha dig med här. Nu håller jag både tummar och tår för dig - så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...