tisdag 24 augusti 2010

MER PASSION I LIVET

Genom att fokusera på det som är viktigast för dig i livet just nu, så kommer du automatiskt att välja bort det som inte känns lika viktigt. Utan att du är medveten om det kommer alla val du gör att ställas i relation till din passion.
Men är det meningen att alla ska leva till 100% efter sin passion (sitt fokus)?
Det vore väl härligt, men känns nog tyvärr lite som en utopi. Visst vore det fantastiskt om alla kunde försörja sig på att göra det de älskar. Även om jag tror att betydligt fler än vad som gör det idag skulle kunna göra det i framtiden om de bara fokuserar och hittar sina verkliga passioner, så känns det inte helt rimligt. För om alla bara sysslar med sådant som de verkligen brinner för, så undrar jag om vissa jobb skulle bli utförda? En del sysselsättningar har åtminstone jag svårt att se att någon kan vara passionerad inför, men jag kan så klart ha fel.
Hur som helst så behöver det inte vara så att man ska leva sin passion fullt ut. Det kan räcka med att hitta sin passion och ge den ett lagom utrymme i livet. Som en hobby eller fritidssysselsättning. Det kan berika tillräckligt.
  • Är du på det klara med vad du har för passion i livet?
  • Vet du vad du ska fokusera på för att få mer passion i ditt liv?
Mitt senaste tillskott bland Må-bra T-shirtar (bilden ovan) finns att beställas HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...