måndag 12 juli 2010

FÖR VARMT UTE - FYLLER MINA "MÅ-BRA" FÖRRÅD ISTÄLLET

Att jag inte är någon big fan av varma temperatur har troligtvis framkommit här tidigare. När det nu hos mig är 32 grader i skuggan (!) håller jag mig inomhus i närheten av någon av de snabbt snurrande fläktarna.

Fick ett tips om en härlig sommarkorg att beställa från Bodystore. Bodystore är min favoritplats på nätet när det gäller att beställa "må-bra-produkter". Bra märken, bra priser och snabb service. Denna sommarkorg innehåller: Anti-Cellulite body scrub, Havtorn duschlotion, Baby Foot, Aloe Vera MoisturizingGel (utmärkt efter en dag i solen). Det känns onekligen som något som skulle vara skönt att ha hemma för att pyssla om sig själv under sommaren.

Några andra favoritprodukter som jag samtidigt kommer att beställa är:
  • Eskimo-3, som en alternativ medicinare vi konsulterat nyligen rekommenderade. Han sa att det är den absolut bästa fiskoljan alla kategorier. Fiskolja ska ALLA äta, var hans bestämda åsikt. Jag kan bara hålla med om det eftersom det var sedan jag började äta högsta dosen omega-3 som min ögonallergi försvann. Nu byter jag till den allra bästa sorten ;-).
  • En annan favorit som jag inte vill vara utan och passar på att beställa är A-creme som jag använder som ögoncréme eller ställen som är riktigt torra. Fungerar överallt. Ser lite tråkig ut i sin bruna burk, men den är verkligen jättebra.
  • Nu ska jag också prova nytt schampoo och balsam som inte innehåller en massa konstigt "kollijox" och beställer jojoba schampoo och balsam från Faith in Nature. Det ska bli spännande att prova.
Vad har du för "hälsokost" favoriter?

2 kommentarer:

  1. Varför inte alltid äta som du gör under detox om du mår bra av det? Varför bara under en period, vad händer om du fortsätter?

    SvaraRadera
  2. Helena - detoxen är tänkt som en period av utrensning, och tillför inte på längre sikt alla viktiga näringsämnen. Men man kan definitivt fortsätt med "grunden" från detoxen, men lägga till mer proteiner i form av kyckling, kalkon, lax (andra feta fiskar),samt minska ner på fruktintaget. Sedan vill jag nog dricka en och annan kopp kaffe och lite andra "övertramp" ibland också ;-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...