tisdag 29 december 2009

ME LOVE WII

Jag fick Wii Fit Plus i julklapp.
Jag är jättebra kompis med det :-D!
När man börjar träna ska man mata in längd och ålder, göra några balansövningar på brädan, sedan väger den dig. Därefter beräknar den ditt BMI samt din fysiska ålder.
Jag ställde mig på brädan dagen efter julafton...
Då har man inte de bästa förutsättningarna för att få goda mätresultat om man säger så.
Men den är så fin och snäll min Wii bräda. Hon talade om för mig att jag visst hade ett normalt BMI och att min fysiska ålder faktiskt understiger den som står i passet med ett helt år.
Så vi blev jättebra kompisar med en gång.

Nu håller jag på att prova mig igenom alla övningar som finns; aerobiska, balans, styrka och yoga. Sedan kan man sätta ihop egna program, ha koll på träning, resultat, vikt och statistik. Med jämna mellanrum ska man göra body-tests som kollar upp BMI, vikt och fysisk ålder, så det gäller att ha disciplin.
Jag tror inte att ett Wii Fit Plus fungerar som ett enda träningsredskap, men däremot är det ett väldigt bra komplement till annan träning. Dessutom är det väldigt roligt för hela familjen. Barnen och de som inte vill behöver inte registrera vikt och BMI, utan man kan träna och leka ändå.

Barnbanner10



6 kommentarer:

  1. Jag är oxå sugen på ett - men nu när vi separerar finns det en del annat att lägga pengar på... Barnen köpte Wii wintergames för sparade slantar, så det är ju ganksa smart att vänta med ett fit tills de tröttnat - brädan behövs nämligen till en del sporter - och då kan de damma av spelet igen.

    Hoppas att ni har det bra i mellandagarna! Kram malve

    SvaraRadera
  2. Alla knep som kan locka till ett hälsosammare liv är av godo!

    SvaraRadera
  3. Har prövat en gång, och det verkar kul...men eftersom jag har ett årskort på Spenst så får jag väl se till att det är bra använda pengar... december månad har varit en total miss när det gäller träning...men på måndag då kör jag på igen. Kram och ha sköna dagar så här mellan jul och nyår.

    SvaraRadera
  4. Miss M - man måste vara snäll hela året, då kommer tomten med ett ;-).

    vardagsglädje - bida dig din tid du;-). Tänker på dig och hoppas att du finner ro och mys i allt firaden och alla helger. KRAM

    Åsa - så är det!

    Marie - det är bara att ta nya tag! Jag hoppas att du får det riktigt härligt du med. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är verkligen kär i allt som har med yoga att göra! Lycka till med dina sköna övningar ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...