lördag 28 november 2009

HÄR PYNTAS DET

Krafterna börjar så smått återkomma och det är hög tid att börja förbereda huset för första advent. Jag hör inte till den sorten som fullkomligt överöser hela hemmet med advent- och julpynt. Jag är nog lite mer sparsmakad. Jag satsar hellre på få saker, men som jag tycker riktigt mycket om. I år har jag köpt ett par STORA hemmastöpta (gjutna) stearinljus av en arbetskamrat som jag tänker "pimpa" lite så att det blir ännu lite mer juliga. Annars blir det så klart julstjärnor och adventsljusstakar så här till första advent. Någon liten julblomma och några juliga ljuslyktor för att inte tala om doftljus - ger så härlig julstämning, blir det också. Tomtarna får vänta några veckor till innan de packas upp från sina kartonger.
Jag återkommer med några bilder senare.


Hur ser dina julförberedelser ut?

Finns det något du inte kan vara utan?

Vilket är ditt favoritpynt?

2 kommentarer:

  1. Det är samma hos mig! Jag avskyr när det är för mycket, och centrerar hellre sakerna! Hade Mr H´s son fått bestämma hade vi haft blinkande tomtegubbar överallt ;) avskyr själv sådant!

    Är väldigt förstjust i mina svart/vita tygtomtar som står på öppna spisen =)

    SvaraRadera
  2. Jag skalar av mer och mer för varje år. Vi börjar alltid julpynta veckan innan första advent och iår var vi färdiga i måndags. Då var granen klädd av barnen, stjärnor och stakar i fönstren och tomtar på strategiska ställen. Julgardiner håller jag precis på att sätta upp. Så våra förberedelser sker strax innan första advent för att kunna njuta hela december ut.

    Vi bakar pepparkakor, gör julpyssel , läser julsagor och bara myser ända fram till jul.
    Det viktigaste tycker jag är att man inte har så många måsten, utan att julen ska ses som en skön tid då man kan vara tillsammans under avslappnade förhållanden.

    Iår har jag och maken bestämt att vi och barnen ska fira själva iår. Vi behöver få varva ner och bara ta det lugnt och strosa runt i pyjamas hela julen.
    Jo, man får faktiskt bestämma själv hur man vill fira jul.
    Alla borde prova släppa alla måsten och känna efter själv hur man vill ha det. Det gör gott för själen.
    Ha en fortsatt underbar helg!
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...