tisdag 15 september 2009

SVENSKA HOLLYWOODFRUAR - OM ATT ÄLSKA ATT HATA

Ja, det kan väl inte bli annat än tittarsuccé när TV3 visar tre tre svenska, blonda, vackra (?) och rika kvinnor som lever lyxliv i Hollywood. För är det någonting vi människor älskar så är det möjligheten att hitta fel och brister hos kvinnor som dem.

Och detvar väl inte så svårt va?!?!?
- Hur korkad får man vara?
- Var det inte en valk som tittade fram där över byxlinningen?
- Vilken bitch!
- Typiskt blondin (ska jag säga ;-)...)!
- Jättejobbigt att vara hemmafru när man har barnflicka, städerska och trädgårdsmästare. Vad finns det kvar att göra då då liksom???

Ni har säkert fler bidrag till listan ovan.
Hur kommer det sig då att det känns så härligt att kunna konstatera deras tillkortakommanden ett efter ett annat?
Är vi avundsjuka?
Jag kan bara tala för mig själv, när jag känner att jag DEFINITIVT INTE skulle vilja byta med dem. Inte ens för en dag tror jag. Jag blir bara ännu mer nöjd med det liv jag lever även om det självklart finns områden att förändra/förbättra.

Det här programmet får mig att känna verklig tacksamhet över hur mitt liv ser ut.
Men visst sjutton kommer jag att sitta bänkad framför Tvn nästa måndag också för att följa de tre svenska kvinnorna bosatt i Hollywood.

4 kommentarer:

  1. Klart det är kul att gotta sig i lyxfruars vardagsproblem. Kankse inte det roligaste man kan göra,men det är ju kul tidsfördriv och underhållning.

    SvaraRadera
  2. Verkligen inte avundsjuk jag heller.
    Är ju så långt från ens egen verklighet man kan komma. och det är kanske det som lockar en att titta.

    SvaraRadera
  3. CharmKatti - precis, det är på lagom nivå. Inte så krävande ;-).

    Chrissan - vi har det bra som vi har det. Skönt att man kan känna så.

    SvaraRadera
  4. *hihi* Jo jag såg det där progammet och ärligt och det intressant att se hur högmod kan se ut i sin mest renodlade form.. eller.. jag hoppas i alla fall att det där inte kan toppas... :)
    Mycket trevlig blogg du har, glad att hittat hit. Sökte på detox-dagbok då jag just nu kör en detoxkur och ville läsa lite från andras upplevelser.
    Kommer gärna hit fler gånger!
    Trevlig höst.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...