lördag 12 september 2009

SAME SAME BUT DIFFERENT

Status (hos dig, mig eller vem som helst):
  • Tvättkorgen knökfull
  • Alla sängkläder behöver tvättas och sängarna bäddas om
  • Dammiga golv
  • Oglänsande badrum

Antingen tänker du så här:
Men fy f*n jag gör ju inget annat än städar Det tar ju aldrig slut det här eländet. The never ending story liksom. Tänk att man ska behöva syssla med sånt här på helgen. Åhhhhhh, vad drygt. Jag måste verkligen men har inte den minsta lust. = JAG MÅSTE STÄDA
Eller, så tänker du så här:
Usch vad här ser ut. Visst finns det en massa andra saker jag hellre skulle vilja göra, men jag vill ju faktisk ha det fint och städat omkring mig. = NU SKA JAG GÖRA DET FINT (motion får jag på köpet).

Resultatet kommer att bli precis detsamma oavsett om du städar/röjer/tvättar med rök osande ur öronen eller med ett hyfsat nöjt leende över munnen. Det är bara resan mot slutresultatet som blir lite trevligare med de sistnämnda alternativet Try it! You'll like it!
PS. Gissa vad jag gör idag och hur jag har valt att tänka ;-)!
PS2. Mannen är och hämtar ved till hela vinterns förbrukning, så han är sysselsatt han också...

2 kommentarer:

  1. hm... nu fick jag ångest ;-) Jag HAR en överfull tvätt korg och det är som sandpapper på golvet MEN jag vägrar att se det idag.... Solen skiner och jag tänker vara ute!

    SvaraRadera
  2. Wannebobonnjanta - det gör du rätt i! Jag lovar, "skiten" finns kvar i morgon också, eller en annan mulen och kulen dag. Du kan bjuda upp damsugaren till en tango då.
    Ha en skön dag i solen. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...