fredag 11 september 2009

JAG STÅR INFÖR EN FÖRÄNDRING


Jag kommer att vara lite "hemlig" här om exakt vad det innebär, men det är något stort som kommer att påverka hela min framtid.
Jag kommer låter er följa med i mitt förändringsarbete med en förhoppning om att det kan inspirera fler till att sätta upp mål i livet att jobba mot.

Det kan vara mål du har med din hälsa, dina relationer, din fritid, ditt jobb - ja vad som helst som är viktigt för dig.

Det första du ska göra är att formulera ditt mål/din vision.


  • Var vill du befinna dig om en månad/ett år/fem år/ tio år...?

Fundera mycket och förutsättningslöst under en period. Skriv gärna ner dina funderingar för att lättare kunna gå vidare.



11 kommentarer:

  1. Hejsan Jag har besökt din härligt inspirerande blogg förut känner jag men nu var det ett tag sedan sist. Jag tycker om att vistas så jag kommer definitivt att återkomma och följa din förändring :)
    Ha en ljuvligt fin dag
    Varma hälsningar
    Emma

    SvaraRadera
  2. Oh, vad spännande. All lycka till. Det är inget tvivel om att du lyckas, med vad det än är. Ser fram emot att få veta vad:).
    Har gjort min "ängelbeställning". Ser fram emot leveransen.
    Har även gjort mitt första inköp på Campadre. Collagetröja från SVEA, väldigt nöjd. Tack för tipset. +99kr för dig att handla för.
    Ha en riktigt skön helg.
    För oss är det stugan och lingonskogen med mamma och pappa som gäller. Ska bli skönt.
    Kramar Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Önskar dig lycka till och hoppas du får en skön helg! Kramar från Lisa

    SvaraRadera
  4. Spännande Ulrika!

    Förändring vara bra!

    Hoppas att det blir bra för dig. Förändring har hitills aldrig någon gång varit till ondo för mig. Till och med negativ förändring brukar resultera i något bra.

    Kram och tumhåll!!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med förändringen Ulrika! Ser fram emot att få följa med via bloggen.

    Ha det gott och Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  6. Undra vad det kan vara? Förändringen..
    Spännande!
    Den som väntar på ngt gott .. ;)
    Ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  7. livskrafter/Emma - vad roligt att du triva :-D! Du ska känna dig varmt välkommen. Jag hoppas att din dag också utföll till belåtenhet. Ta hand om dej!

    Pernilla - tack för peppningen! Jag behöver den nu.Vad roligt att du beställt ett halsband. Jag älskar mitt och kommer att beställa fler framöver. De är verkligen jättefina. Kul att du gillar Campadre och att tröjan är bra. Jag bär mitt armband jag beställde dagligen. Hälsa familjen och ha det riktigt gott. Stora kramen.

    I mitt skafferi - tack och kram tillbaka .-D!

    Jessica - precis så är det. Jag håller absolut med om att det brukar bli bra. Men det är i vägskälet, precis innan man ska välja vägen till framtiden som det kan vara riktigt jobbigt ett tag. Men sen faller bitarna på plats och man förstår en massa saker som man inte begript tidigare. Tänker på dig, kram tebaka.

    S o F - tack härliga!

    Vipsan - vilken cliffhanger, va?!?! Tids nog kommer det att framgå. Fram till dess ska jag dela med mig av mina tips och idéer.

    SvaraRadera
  8. För att åstadkomma en framgångsrik förändring behövs först att man tillåter den. Titta på ordet framgång - fram-gång... man måste gå framåt och när man går framåt så måste först en fot släppa sitt fäste och för ett ögonblick befinna sig i ett mellanrum innan rörelsen leder framåt till ny fast mark. När man har en önskan om förändring, så gäller det att våga befinna sig i mellanrummet och ta steget från ett tillstånd till ett annat... som min ayurvedalärare Majovor Stigengreen så klokt uttrycker det!

    Ulla-Karin
    www.vedanta.nu

    SvaraRadera
  9. Ulla-Karin - PRECIS så ser min beskrivning av förändringsarbete ut också. Jag brukar beskriva det som om man står och trampar i ett träsk/sankmark och måste ta ett steg framåt för att komma vidare. Har precis skrivit ett inlägg om det. Uppskattar din hemsida MYCKET!

    SvaraRadera
  10. Jag blir så inspirerad av att läsa din blogg! Jag står i den där sankmarken just nu... Vet inte helt riktigt vad jag vill göra, men på ett hum vet jag... Det gäller bara att ta det där viktiga steget snart!

    SvaraRadera
  11. stort och smått - det jobbiga är att man måste traska runt i dyn ett tag för att veta på ett ungefär åt vilket håll man ska gå. Vilken stadig sten man ska börja att ta sina första stapplande steg mot det nya och stabilare. Men om man har lite tålamod kommer snart känslan. Jag tycker att det är jätteskönt att skriva ner alla sina tankar under tiden. Det får mig att se klarare.
    Stort lycka till till dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...