fredag 10 juli 2009

VILKEN UNDERBAR START PÅ DAGEN

Den här semestern är min mission att ta hand om mig (och resten av familjen så klart ;-)...), se till att jag mår bra, har det lugnt och skönt mellan varven och ge mig tid att göra saker som jag tycker om. So far so good.

Inspirerad av peppande Maria startade jag morgonen med ett lugnt yoga pass (instruktionsvido om du klickar på länken) anpassat för morgonen. Jag har provat yoga tidigare, för en fem år sedan, men då blev jag bara stressad och förbannad på yogainstruktören - inte för att hon gjorde några fel, utan för att yoga just då inte passade mig. Jag behövde ut och springa av mig all energi.

Nu däremot kändes det underbart! Vilken härlig start på morgonen att långsamt få väcka kroppen och tänja ut stela kroppsdelar. Jag känner mig snäll mot mig själv - vilket förhoppningsvis leder till att jag kan vara snäll mot min omgivning ;-)...

Nu är jag inne på dag 17 (av 21) på min detox. Det känns jättebra! Känner mig "lätt i kroppen" och pigg. Det jag verkligen saknar är frukten, som inte får ätas under dessa 21 dagar (utom banan). Däremot längtar jag inte ett dugg efter godis och fikabröd. Jag som aldrig "bangar" en kaka till kaffet annars. Inget socker eller vetemjöl på 17 dagar gör väl sitt till antar jag.

Hoppas att DU får en lika bra start på DIN dag och en minst lika bra fortsättning!


4 kommentarer:

  1. Jag och yoga kommer sannerligen inte överrens. Har provat i omgångar, men det skär sig.
    Jag kollade in länken du la ut och det pirrade till lite i magtrakten av längtan att få prova.
    Så imorgon ska jag lyssna till min kropp och testa lite yoga.
    kram

    SvaraRadera
  2. Plingen - Prova igen! Jag har inte kommit överens med yoga tidigare, men nu tycker jag att det är underbart. Jag kände också det där lilla pirret av förväntan innan, och förstod att jag kanske skulle vara redo nu. Och det var jag!
    Lycka till och berätta gärna hur det går.
    Kram

    SvaraRadera
  3. jag älskar yoga, tyvärr har jag lagt av mig lite sen jag slutade på Massageterapeuterna. Tack för länken, det verkar vara en bra morgonyoga - ska testa imorgon!

    SvaraRadera
  4. hedgehog-sara - det är ett underbart sätt att starta dagen på! Och jag som trodde att jag inte var gjord för yoga - tänk vad fel man kan ha :-D!
    Lycka till och berätta gärna om hur det gick!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...