fredag 26 juni 2009

MÅ-BRA UTMANINGEN - FAVORITMAT

Hur går det för er, alla deltagare i Må-bra utmaningen?
Är det svårt att komma ihåg att äta lugnt och njuta?
Själv tycker jag att det går bättre och bättre, men då har ju jag tjuvstartat redan i höstas...



Nu undrar jag:



  • Vilken måltid är lättast att äta lugnt och njuta av?
  • Vilken måltid känns viktigast för dig att kunna äta i lugn och ro?
  • Vilken mat tycker du att det är lättast att njuta av?
Själv tycker jag att det är lättast att njuta av kvällsmaten då hela familjen är samlad, men "viktigast", eller störst utdelning får jag när jag njuter av min frukost. Det "smittar av sig" på resten av dagen. I och med att jag Detoxar just nu är min största njutning Ekologisk riskakor med färskost och honung - mums.

2 kommentarer:

  1. Lättast är mellanmål, jag älskar mellanmål kanske är det därför:)
    Egentligen skulle jag vilja äta frukosten i lugn och ro, men då är jag alltid så "på gång" med allt jag ska göra.
    Ibland kommer jag ihåg det någon tugga hit och dit, bara det är ju en framgång!

    SvaraRadera
  2. Frukosten är lättast, det är ju bara att ställa klockan lite tidigare ;)

    För mig är lunchen absolut svårast. Då är jag så stressad att jag slänger i mig vad som helst på kortast möjliga tid. Jag FÖRSÖKER verkligen att äta långsamt och njuta men det är skitsvårt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...