lördag 2 maj 2009

VART ÄR DU PÅ VÄG?


Vilken väg vill du vandra?
Vad är det du vill åstadkomma?
Många är vi som har mål framför oss i livet. Det kan handla om både stora och små saker; byta jobb, skaffa en utbildning, gå ner 5 kilo innan det är dags att hoppa i bikinin, att barnen ska växa upp, att ....
Mål är bra och för oss framåt. Men ibland måste vi stanna upp och tänka till.
Vad är det som händer när jag kommer dit, till målet?
På vilket sätt kommer mitt liv att var annorlunda då?
Kommer det att vara så perfekt som jag tror och hoppas?
För har vi alldeles för stor tilltro till att det är först då - när vi nått målet, som livet blir perfekt. Då blir vi lätt besvikna. Så ställ dig gärna frågan flera gånger på vägen mot målet:
  • På vilket sätt kommer mitt liv att bli annorlunda när jag nått mitt mål?
  • Finns det något som hindrar mig från att redan nu, IDAG kunna må, känna och uppleva det som jag längtar efter?

6 kommentarer:

  1. Vart jag är på väg?
    Just nu in i duschen... för att ta bussen, med vänner, till stan och se studentspex!!
    Sen blir det middag!
    Ja´det målet och vägen dit är helt ok just nu!!
    Annars har jag njutning på min lista!!
    Ville egentligen bara säga hej och ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner nästan inte alls att jag är på väg mot något längre...

    Allt mitt tidigare planläggande och tankar om framtid har förvandlats till ett levande dag för dag. Positivt uttryckt ett större levande i Nuet. Negativt uttryckt, uppgivenhet...?

    Bra eller dåligt - vet ej.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kanonbra tankar:)
    Det gör jag ofta. Faktiskt för det mesta så är vägen mer njutbar.

    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Stora mål, små mål, delmål. Det är ju livet. Jag har blivit bättre på att inte ha så stora förhoppningar, och att det faktiskt kan vara okej att misslyckas med sina mål. Det fanns en tid då jag aldrig kunde ge upp, aldrig vika ner mig. Det är inte sådär väldigt hälsosamt i längden...

    SvaraRadera
  5. Jag e påväg till en kropp utanlika många valkar och innan dess är det lite svårt att må så bra som jag kommer att göra då.
    Men du har rätt i att man måste stanna upp och leva nu också.

    SvaraRadera
  6. emsa - det låter härligt!Bra att njutningen finns med där mitt i allt ihopa. Lätt att glömma annars.
    Ha det riktig gott själv. Kram.

    S o F - Jag tror att det är bra, och klokt, och precis det du behöver nu.
    Stor kram.

    Lallis - det är ju det den är, om vi bara tänker på det. Kram.

    Åsa - Din inställning idag låter så mycket klokare än den du hade innan. Och det vet du ju själv också,-).

    MorsanMia - En kombination av planer inför framtiden och levande och njutande här och nu är kanon.
    Med eller utan valkar...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...