lördag 2 maj 2009

INTE UNDERLIGT ATT JAG KÄNNER MIG STOOOOR...

... när vi semestrar i Nice på Franska Rivieran.
Vi var där förra sommaren och ska dit igen i år. Underbar stad, härlig atmosfär och trevliga fransoser.
Men jag reagerade på att fransyskorna var sååååå petita. Så små och nätta att de skulle kunna blåsa omkull om det kom en vindpust. Jag kände mig som en jätte med mina 178 cm och storlek 38/40.
Aftonbladet kan man läsa att fransyskorna är nättast i Europa i en nyligen genomför undersökning. Svenskorna hamnar någonstans i mitten av "fettlandskampen". Vad som är lite tragiskt i det hela är att trots att fransyskorna verkligen är de som har lägst BMI, så är det ändå de som oroar sig över sin vikt allra mest.

Börjar fundera på sommarens bikini. Måste köpa en ny då förra årets har tappat form och fason av de salta vattnet. Då körde jag en hederlig hipstermodell. Jämfört med fransyskornas bikini var den enorm. Mina bikinibrallor skulle räcka till bikinibrallor å minst 4 fransyskor. Men jag tror inte att jag ska satsa på deras modell med ett bakstycke stort som framstycke på en minimal stringbikini.
Jag fortsätter nog att vara "exotisk" i enorma bikinibrallor i år med.
Det känns liksom bäst så ;-)...
Ps. Det är inte min rumpa på bilden. Inte någon av dem. Bilden har jag lånat från artikeln på Aftonbladet.


3 kommentarer:

  1. Det är väl möjligen en tröst att de är korta som skolflickor också... Jag kan aldrig handla kläder i Frankrike (men masssor av snygga skor har det blivit). 181 cm var monsterstort även när jag var en 38/40:a. Bara att inse att man är av ett annat slag.

    SvaraRadera
  2. Botilda - lite olika är vi allt;-).
    Håller med där om skorna...

    SvaraRadera
  3. Förstår att du känner dig som en jätte mot franska kvinnor när du är så lång, men smal som en sticka borde du vara med den storleken. Fransyskorna är ju både korta och mini i storlekarna men jag är inte ett dugg avundsjuk.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...