fredag 28 september 2018

MAGISKA droppar för krånglande magar


De här dropparna har varit helt revolutionerande för min mage. Jag har haft en krånglande mage de senaste 10 åren och den har definitivt blivit bättre med kostomläggning (inget vetemjöl och ingen komjölk bland annat) och en del kosttillskott som har hjälpt mig. Men, det finns fortfarande tillfällen då magen sväller och börjar göra rejält ont - ofta utan en för mig klar anledning. Dessa tillfällen kan bli rejält handikappande då smärtan många gånger är så intensiv att det enda som fungerar är att lägga sig ner med värmedyna.
Som kostrådgivare och hälsocoach har jag kommit i kontakt med många människor som har problem med magen, en del av dem har fått diagnosen IBS, och många har inte fått någon diagnos alls. Att ha en mage som krånglar - sväller och gör ont, diarré, illamående, gaser  osv. är verkligen ett stort problem för många och gör att livet många gånger måste anpassas.
Det går givetvis att med hjälp av kostomläggning och kosttillskott bli mycket bättre. För en del så blir det lösningen på hela problematiken. Men för många, liksom för mig, så hjälper det inte fullt ut.

För några månader sedan började jag använda ZenGest (eller DigestZen som den hette tidigare) . Det är en eterisk oljeblandning som innehåller ren, pressad olja från:

  • Ingefära
  • Pepparmint
  • Kumminfrö
  • Korianderfrö
  • Anis
  • Dragon
  • Fänkålsfrö
Och effekten är verkligen MAGisk!
Man kan ta dropparna i förebyggande syfte. Ett par droppar i ett glas vatten innan man ska äta något som man misstänker kan få magen att reagera.
Det går också bra att ta dropparna när man börjar känna av symptom. Då kan man antingen ta dem i dryck som ovan eller smörja några droppar direkt på magen.
För mig har det fungerat fantastiskt bra. Dropparna hjälper och det direkt!
Jag har aldrig stött på något så effektivt tidigare.

Mitt intresse för eteriska oljor och vad de kan göra för vår hälsa väcktes i och med den här oljan. Nu har jag börjat använda även andra oljor i hälsosyfte och är ärligt talat helt förbluffad över vilken effekt det ger. Självklart kommer ni att få veta mer om även dem här på bloggen, för det här är så bra att det måste delas med resten av världen 😉.
Eteriska oljor är ju för den delen inte någon nyhet för världen utan snarare tvärt om. En mångtusenårig medicinsk tradition som funnits över hela världen.
Men jag spår en nytändning för den här gamla kunskapen nu igen när intresset för att läka kroppen och leva naturligt bara blir större och större 🙌.
Så nu har jag även börjat sälja dessa underbara oljor från dōTERRA. Ett företag som lagt sig vinn om att producera de allra renaste och bästa oljorna och som dessutom tar ansvar för tillverkningen hela vägen. 

För att få ännu mer erfarenheter och referenser har jag låtit ett antal personer testa och utvärdera ZenGest och där får jag återigen bekräftat att det är en MAGisk olja. Flera som har haft problem i många, många år och där läkare och mediciner inte har kunnat hjälpa dem har nu med dropparnas hjälp fått i stort sett perfekt fungerande magar. Och jag blir såååå glad😃!

Har du problem med magen och inte hittat något som hjälper dig?
Har du kanske varit hos läkare, men de hittar inget "fel" på din mage?
Ge de här dropparna en chans!
Om du vill prova kan du beställa via länken nedan. En flaska på 15 ml (räcker i en evighet då du bara tar ett par droppar åt gången) kostar 40 € (i dagens valuta cirka 415:-) +  frakt.

Här hittar du sidan där du kan beställa ZenGest: Ulrika Gabriel - My Doterra
För att beställa via sidan, gör så här:

  1. Gå in på min doTERRA-sida (se länken ovan)
  2. Klicka på “Butik”
  3. Välj språk “Svenska”
  4. Välj hemland “Europe”
  5. Fyll i det du önskar beställa.
  6. Fyll i dina personliga uppgifter
  7. Välj betalsätt, betala med kort brukar vara både snabbaste och smidigaste sättet, så jag rekommenderar det.
  8. Innan du skickar iväg beställningen, se till att dina personliga uppgifter samt leveransadress stämmer plus att du angett CVC-koden.
  9. Du ska sedan få en bekräftelse på din beställning till din angivna e-mejladress.

Om du, liksom jag, förälskar dig i produkterna och vill beställa regelbundet kan det vara idé att bli medlem hos doTERRA. Det kostar 20 Euro och ger dig hela 25% rabatt på dina köp. Du förpliktigar dig inte till att köpa en viss mängd eller med viss sekvens.
Hör av dig till mig, så får du mer information om hur du ska gå tillväga.


Och blir du intresserad av och vill veta mer om eteriska oljor, så ansök gärna om medlemskap i min Facebookgrupp: dōTERRA - eteriska oljor för hälsa och välmående.






2 kommentarer:

  1. Hej, försöker beställa Zen Gest oil,
    Funkar inte, är den slut? När kommer den in i så fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Den ska inte vara slut, vad jag vet.
      Hör av dig till mig via mejl, så ska jag se om jag kan guida dig rätt:
      ulrikagabriel(snabela)gmail(punkt)com

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...