torsdag 2 maj 2019

ÄNTLIGEN - en naturlig deodorant som fungerar!

Det där med att smörja på en massa kemikalier och gifter under armhålorna nära brösten och över en massa lymfkörtlar känns inte speciellt lockande...
Säkert har du hört att aluminium är en vanlig ingrediens i deodoranter. Aluminium tillsätts i deodoranter eftersom det är ett ämne som hindrar eller minska svettproduktionen.
Svettfria armhålor är ju både en dröm och självklarhet för många.
Men svettas gör vi av en anledning och det fyller sin funktion - det är ett sätt för kroppen  att reglera kroppstemperaturen och göra sig av med gifter. Så om vi stoppar svettandet helt så får vi svårare att reglera kroppstemperaturen och dessutom hindrar vi kroppens naturliga detox.
Dessutom finns det en hel del studier som pekar på att aluminium kan ha ett antal negativa hälsoeffekter för oss. Bland annat misstänker man att aluminium kan ge ökad risk för både bröstcancer och alzheimer.

I takt med att vi konsumenter blir mer medvetna om vad vi äter och använder på vår kropp, så tillverkas också bättre och renare produkter. Detta gäller såklart även deodoranter. Det finns sedan ett antal år en rad olika aluminiumfria deodoranter. Vilket är bra. Däremot tycker jag att det har varit riktigt svårt att hitta en som faktiskt fungerar mer än för bara några få timmar.... Jag har provat många.
Det går även för den pyssliga att göra egen deodorant. Ett recept är att blanda lika delar kokosolja, bikarbonat och majsstärkelse. Vill man ha lite "doft" kan man tillsätta några droppar eterisk olja.
Men, det blir lite "paltigt" tycker jag.

Men nu måste jag få tipsa er om den här deodoranten som faktiskt får toppbetyg av mig  - Silverdeo. Den innehåller endast: destillerat vatten, bikarbonat, MSM och kolloidalt silver
Bara schyssta grejer!
Och den funkar faktiskt helt perfekt. Jag gillar att den är doftfri så att den inte konkurrerar med parfymen - eller som i mitt fall de eteriska oljor jag använder som parfym.
Deon tillverkas i Sverige och kostar 129:-
Jag beställer min från Bodystore. com och du hittar direktlänk här nedan:

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...