lördag 19 januari 2019

Hej 2019 tillsammans och med fokus blir du toppen!



Då har du 2019 börjat och som alltid så blir det något lite magiskt över ett årsskifte. Vi tänker över året som gått och vi planerar för året som komma skall. Vi upplever känslan av nystart och ser förhoppningsvis en massa möjligheter som ligger framför oss. Och det är ju toppen!

Om jag börjar med att summera 2018 så var det ett år med tvära kast. Många känslor och många upplevelser. Mycket var spännande, roligt och riktiga upplevelser. Men det fanns också en ovisshet och oro. Jag fyllde 50 år, bara en sån sak 😉och firade med familjen med en drömresa till Miami där min dröm sedan tonåren att få bada med delfiner gick i uppfyllelse. Det var verkligen magiskt!


Jag bestämde mig också för där och då på Miami Beach att jag skulle starta upp mitt företag "på riktigt". Under de senaste åren har jag inte haft någon registrerad firma, utan agerat som sk. C-företagare eller Egenanställd. Nu kändes det viktigt att göra det "på riktigt" med egen registrerad firma. Namnet kom också till mig där i en solstol vid poolen - Helathy Human Resources.
Jag är utbildad pedagog, beteendevetare och kostrådgivare och hälsa och välmående på alla plan har alltid varit viktigt för mig. Jag har arbetat både med individer och med företag och organisationer och det känner jag att jag vill fortsätta med.
Begreppet HR (Human Resources) är ju väl vedertaget inom företagsvärlden och syftar till att vi ska förstå och uppskatta värdet av de mänskliga resurserna som de anställd innebär för företaget. Jag vill då lägga till begreppet Healty då det lägger till en djupare innebörd av hur viktig just hälsan är både för individen och för organisationen.
Helathy Human Resources handlar om DIG. Om hur du ska vara din egen bästa resurs genom att ta hand om dig och din hälsa.
Det handlar också om företaget/organisationen och om hur alla vinner på att ha medarbetare som mår bra både individuellt och grupp - fysisk och psykiskt välmående och även det goda och välfungerande samarbetet.

Ett par månader senare fick jag en mycket stark invigelse att jag behövde lära mig mer om eteriska oljor. Den kom verkligen från ingenstans för på intet sätt hade jag arbetat med eller använt eteriska oljor tidigare. Ja kanske vid något enstaka tillfälle, men inte mer.
Jag läste på, sökte information och gjorde efterforskningar. Det ena ledde till det andra och saker och ting bara föll på plats på ett helt oförklarligt sätt. Jag kom i kontakt med en kvinna i Västerås, Annika Wallin, som själv arbetade med oljorna från dȏTERRA som jag kommit fram till var de som jag ville arbeta med då de var renast möjliga på marknaden och då företaget tog ett mycket stort socialt och miljömässigt ansvar. Jag fick information, lyssnade på en föreläsning och bestämde mig för att på riktigt börja använda oljorna för min egen och min familjs del.
Den positiva effekten av de eteriska oljorna i princip överväldigade mig och det tog bara någon vecka innan jag kände att jag ville använda mig av dem till mina kunder och att jag genom att börja sälja dem skulle kunna hjälpa andra att förbättra sin hälsa och sitt välmående radikalt och på helt naturlig väg.


2018 avslutades med att mycket tid lades på att läs på om, skriva om (välkommen med i min Facebookgrupp där jag skriver om de olika oljornas användningsområden - dȏTERRA - eteriska oljor för hälsa och välmående (klicka) ) och jobba med de eteriska oljorna.
Detta har tagit mycket tid och energi, men har också gett så oerhört mycket tillbaka. Jag känner att detta är helt rätt på alla sätt och vis.

Och vad kommer då mer hända under 2019?
Ja till viss del gillar jag faktiskt att ta det lite som det kommer. Jag tycker nämligen att det ofta brukar bli precis som det ska ändå 😉.
Men jag har också tankar, planer och önskemål. Och de har jag summerat här.

dȏTERRA eteriska oljor - De eteriska oljorna har en sådan underbar och ofta snabb effekt och jag älskar att jobba med dem därför. Att de dessutom är helt rena utan tillsatser, kemikalier eller annat känns också underbart. Jag kommer fortsätta att skriva om dem här på bloggen, i Facebookgruppen, ha olika erbjudanden, kurser och förhoppningsvis även föreläsningar och andra event.

FOKUS - ett ämne som kommer att få mitt fokus under 2019. Jag kommer fördjupa mig och dela med mig av mina tankar om vikten av att hitta och hålla sitt fokus. Jag tänker att bristen på fokus eller att vi har fokus på fel eller för många saker hindrar oss att må så bra vi kan och att uppnå det vi önskar. Mer om detta kommer du att få läsa om du följer mig här eller på Facebook och/eller Instagram.

NÄRING - är inte bara det du får från kosten du äter utan jag tänker även på mental näring. Båda är så viktiga för hur du mår. Det gäller att välja rätt och på bästa sätt så ofta du kan för att maximera ditt fysiskt och psykiska mående. Det handlar om allt ifrån schyssta måltider till hur tänker.

FÖRELÄSNINGAR - Nya planeras, både för privatpersoner och företag 😃.

SAMARBETEN - Nya samarbeten har redan inletts och andra är inplanerade. Älskar kraften som blir när man jobbar tillsammans med personer som delar samma intressen och har samma inställning och som kan bidra med nya kunskaper och infallsvinklar. Win win för alla 🙏!

MER BLOGG - Sist men inte minst då, så kommer bloggen att få mer plats och utrymme också. Den har kommit i skymundan för Instagram och Facebook. Men jag känner att jag inte vill släppa bloggen. Den har funnits med mig länge och det är ett bra forum att nå ut och kunna presentera det jag jobbar med och brinner för i lite större skala än vad som får plats i ett inlägg på Instagram.
Min tanke är också att bloggen ska bli lite mer personlig än den varit innan.
Hoppas ni kommer hänge med och gilla 😊!

Jag hoppas verkligen att du vill hänga med mig här.
Följ mig också gärna på Instagram och Facebook.
Låt oss göra 2019 till det bästa året hittills 💖!

Instagram
Facebook


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...