lördag 11 augusti 2018

Goda Lattedrinkar som gör dig pigg, stark och frisk!



Jag har fått möjligheten att testa dessa två Lattemixar som distribueras av Biofood. För det första är burkarna galet snygga, om du frågar mig 😍. Jag är ju lite svag för just fina burkar...
Men så klart är det innehållet som är mest intressant.
Burkarna  av märket Sonnentor innehåller alltså kryddblandningar som ska blandas ner i varm mjölk (företrädesvis då växtmjölk för hälsosammast variant) eller så kan de blandas i smoothies, användas till bakning, desserter eller var helst du tycker att det kan vara lämpligt. Väldigt användbara kan man sammanfatta dem.

Hur smakar de då?
Ja, i ärlighetens namn var jag först lite skeptisk till Rödbetslatten. Rödbeta kan lätt bli lite "mäktigt" söt. Färgen i glaset blev fantastiskt snygg! Bilden gör den inte riktigt rättvisa då den var mer åt det cerisa hållet i verkligheten. Och faktiskt så smakade den fantastiskt gott!!! Förutom rödbetspulvret innehåller den kryddor såsom kryddpeppar, kardemumma, vitpeppar och chili - så det var lite lagom "sting" i den. Jätte, jättegott verkligen!
Ska prova den i bakning och smoothies också framöver.


Den andra Lattemixen var då Kardemumma och där hade jag höga förväntningar. Jag älskar kardemumma.
Jag började med att använda kryddmixen som smaksättning i mina banankakor som jag gillar att göra till frukost eller som fikabröd.
Denna gång blandande jag ihop (lite på en höft)

  • 1 mosad banan
  • riven kokos
  • havregryn
  • solrosfrön
  • pumpakärnor
  • sesamfrön
  • honung
  • 1 msk Kardemumma Latte
Blanda ihop så att det blir en smet som håller ihop bra och grädda sedan i 200 grader ca 12 minuter.


Blev de goda?
Galet goda!!!! Kommer göras igen.
Jag har också provat att blanda mixen i varm havremjöl och det blev också så fantastiskt gott! 
Kardemumma Latte kryddmixen har också spännande kryddor i sig såsom rosenknoppar, spenat och lavendel.

De här produkterna är nya på vår svenska marknad. Tidigare finns en Gurkmeja Latte som blir så kallad Guldmjölk. Mixerna kommer att finnas att köpa hos välsorterad hälsofackhandel, online och i presentbutiker.
För tänk vilken perfekt Gå-Bort-Present det här är 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...